Senaste nytt

Komfort och service UA69 Stockholm-New York?

joemume

Medlem
Sitter och planerar USA-resor utifrån sista veckans intressanta utveckling vad gäller billiga Businessbiljetter inom Star-A (som svar på BAs rea).

Trots att det tar emot nåt otroligt och jag är mycket mer benägen att välja Z-klass med Swiss (ZRH-SFO) för några tusenlappar till, så är jag nyfiken på att höra hur United 69 från ARN är komfortmässigt. En B757 om jag förstår saken rätt, men hur är C-kabinen och hur är servicen?

P-klass på UA ger ju fortfarande 200% till EB, så intjäningen är ju i alla fall rätt OK! ;)
 

Senator

Moderator
Hej,

Nu har inte jag åkt denna sedan det blev United, men jag tycker att dessa B757-200 är mycket komfortabel och mat & dryck varit hästlängder före SK, LH, BA, och även Swiss på resor till NYC. Jag sover väldigt väl i deras säng som är bättre (IMHO) än LX, LH, och SK.

Jag har varit ombord med denna produkt 3 gånger på B757-200an och en gång på B777-200an. Dock kan det vara att den mjuka delen (mat & dryck) är lite sämre nu då United har även 3 klass produkt medan Continental bara 2 klass. Men som sagt, jag har varit väldigt nöjd innan mergern.

Dock tänk på att a) EWR... hum... kan ta tid med immigrationen och b) det är jädrans långt mellan EWR och SFO :cool:
 

joemume

Medlem
Det låter ju lovande! Slutdestinationen är DEN, så det blir en anslutning hursomhelst, då jag antingen mellanlandar på SFO, eller på EWR eller ORD, beronde på vald routing. :)
Har själv bara åkt domestic US med UAs 757:eek:r och det är lite därför jag är orolig för produkten då den konfigurationen känns lite ålderstigen med reclinerstolar och slitna plan. Men det du beskriver verkar ju grymt bra, kanske t.om värt ett test! ;)
 

Tommy

Medlem
Det har hänt mig 2 ggr. men vid båda tillfällena var jag om bokad och seatad på första möjliga flight.
Det är tydligen inte helt ovanligt vid stark motvind och mycket cargo.
 

Senator

Moderator
Jag har "bara" hamnat i Cleveland :cool: Men av andra skäl, när deras OPS team i Houston skickade CO69 samt TLV mot EWR den 27/12/2010 efter det snöade en meter i NYC. "Vi tror att EWR öppnar 14:00, så åk ni CO69" :rolleyes: Nej du, den var stängt till 06:00 den 28/12/2010... Men det är ett annat problem..

Det är fint i Gander (YQX), Newfoundland and Labrador sägs det...
 

Senator

Moderator
Nja... både och :cool: Men det har varit första alternativ för UA(CO) 69 sen har väl av Bangor, Maine varit alternativ två.
 

Mr Carter

Medlem
Jag har provat denna flight ToR på inrådan av Senator´n och det är inget jag ångrar (Visseligen var det CO då). Två personer (en i "köket" och en i kabinen) som serverade 16 personer så servicen var mkt bra, maten likaså. Komfortmässigt sover jag bättre i 757:an än i LX A340 som jag flög GRU-ZRH för någon månad sedan. SK är inte i närheten komfortmässigt. Baserat på min erfarenhet skulle jag rekommendera UA.
 

Paby

Medlem
Håller med övriga! Jag blev positivt överraskad av upplevelsen på 752an, båda gånger efter sammanslagningen. Servicen har varit väldigt trevlig i den lilla kabinen och maten god (godare från ARN än från EWR dock IMHO). Jag gillar stolen då jag sover gott på sidan i den (är på-sidan-sovare). Rekommenderar absolut att du provar!

Kan tillägga att jag sluppit extra tankning alla gånger - en sån kanske förändrar upplevelsen en aning. ;)
 
Toppen