Kombinera Los Angeles, Vegas med strand med turkost vatten?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Mrs T, 8 Januari 2022.

1. Som flera andra skrivit och antytt tycker jag ni stryker fel grejer. Om det är något på er lista som passar bra för familjeresa med tonåringar och en treåring så är det San Diego, skönt klimat och väldigt mycket för barn och tonåringar. Mycket enkelt kombinera med LA också såklart.
    Men i stort sett beror svaret på när på året ni åker som @pswe skriver.

Vi var nöjda med stränderna Newport (södra LA) och Coronado (SD) i maj/juni, lagom temperatur även om de knappast var tropiska. Varmast "i närheten" var vattnet i Lake Havasu på gränsen CA/AZ.
    Närmast ställe med turkost varmt vatten bör vara Cancun i Mexiko. Men södra Kalifornien är i princip en avkrok i dessa sammanhang, så svårt att kombinera med annat, som tropiska stränder, utan att flyga långt. Jag tycker inte det gör nåt, för att det finns så oerhört mycket att se och göra där så man lätt fyller upp en hel semester om man vill.

sbbn017, Sennah27, fcx och 1 annan gillar detta.
  2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag rättar mej själv, jag missade den korta tiden ni skall vara borta. Då är det för kort tid att besöka Hawaii, även om jag själv en gång besökt Hawaii under en helg i samband med arbetsresa till San Diego. Du kan nog ha fullt upp med att utforska LA och San Diego. På båda platserna finns mycket utbud för barnfamiljer. Bo på hotell med pool eftersom det turkosa vattnet lär du inte hitta Kalifornien. Ett besök i gränsstaden Tijuana i Mexiko när man ändå är i San Diego är ett minne för livet, en gräslig plats att uppleva.

Sir Lemon, sbbn017, Delayed och 3 andra gillar detta.
  3. Mrs T

Mrs T Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni har nog rätt - vi skippar det turkosa vattnet den här gången :) Är nu inne på ett kort stop i Vegas med en promenad längs The Strip och så lyxar vi med en helikoptertur över Grand Canyon.
    Sedan till LA och ev också San Diego. Vad tycker ni är ”måsten” att göra på de orterna med tonåringarna? Cykla längs stränderna från santa monica pier och söderut, hollywood, six flags? Universal studios?

Tips på områden att bo i i LA och San Diego?

4. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på helikoptertur över Grand Canyon. Det är lätt värt det även om jag tror jag betalade ca 1500 SEK för en biljett (1 person).

Mrs T gillar detta.
  5. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror väl på lite vad tonåringarna har för intressen. Jag själv som tonåring (eller vuxen för den delen) hade gillat:

A Walking Tour Into Los Angeles' Abandoned Speakeasy Tunnels | Frommer's

Gillar dom K-Pop eller har nåt intresse för 'modern' koreansk (pop-)kultur? Dom kanske gillade Squid Games? I så fall är väl ett besök i Korea Town givet. Enligt undertecknad så nära man kan komma till Seoul utan att åka till Seoul.

När jag var där i november så körde BBQ-restaurangen vi åt lunch på Squid Game-event. Om man klarade honungskake-utmaningen (samma som från ett av avsnitten i serien) så fick man rabatt på notan.

Gillar dom BTS så kan du parkera dom utanför gopchang-restaurang som BTS rekommenderat/besökt, där det numera alltid är kö...

GOTBound och Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!