Senaste nytt

Knasig poängintjäning med Lufthansa

F

FCT

Guest
Tror det är väldigt svårt att göra en total jämförelse, finns fördelar och nackdelar med både LH och BA. För många är det nog allians som avgör vilket bolag man reser med.
Beroende på om det är tidtabell, pris, connections, mjuk service, hård service, lounger, miles etc etc så är svaret olika.
 
  • Gilla
Reactions: Pho

Pho

Medlem
Läs punkt två i första inlägget så ser du att pris är en relevant faktor i beslutet.
Nja, det stod väl inte att pris var viktigt och att TS ville hålla igen på pengarna utan det var en jämförelse av att man fick mer miles för färre kronor...
 
Ja alltså, vi är ett gäng som reser, 3st minst, 3x22k och 3x28k är ju lite skillnad :)

14000 miles lite drygt gör ingen skillnad direkt i mitt sas resande, är ju guld redan 3.5 månad in på perioden, men var lite sugen på att bli senator också men jag kommer nog inte uppnå det med tanke på mitt resmönster och att jag inte riktigt vill offra många direktflighter med sas.
 
På någon konstig vänster (poäng) lyckades jag boka hela resan Arn-Fra-Gig i Lufthansa First. Är nästan lite barnsligt nyfiken på hur det kommer vara. Kan avlägga rapport om någon är sugen. Flyger ut i eftermiddag.
 

Agö

Medlem
På någon konstig vänster (poäng) lyckades jag boka hela resan Arn-Fra-Gig i Lufthansa First. Är nästan lite barnsligt nyfiken på hur det kommer vara. Kan avlägga rapport om någon är sugen. Flyger ut i eftermiddag.
Absolut, det får man aldrig nog av. Börja med att posta bilder i loungetråden från FCT/L i Frankfurt.
 
med tanke på att min kollega ser precis ut som den här så kommer jag propsa på den!
lufthansa-first-class-terminal-unveils-new-ducks
 
Toppen