Senaste nytt

KLM tar betalt för incheckad bagage inom Europa

nilsson

Medlem
Nova loungen är väl default-lounge för C PAX som inte flyger *A? Jag tror inte många betalar specifikt för att komma in där.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Alla har uppfattat det rätt, nya regler fr o m 22 april för checkat baggage inom Europa. Undantag för alla som är medlemmar i FB, oavsett status.
 
Nova loungen är väl default-lounge för C PAX som inte flyger *A?
Nej, för C pax som flyger KL/AF/BA/+några till är default loungen CPH Apartment. Novia loungen är till för Elite+ pax som flyger Y klass, samt resenärer med en hel massa andra (konstiga) kort.

CPH Apartment är helt OK, brukar vara ganska lugnt där inne, och matutbudet är acceptabelt. Jag har en känsla av att loungen byggdes för att tillmötesgå EK, som antagligen ställer vissa krav på de lounger som deras F och C pax använder.

Johan
 
Men varför i hela världen införa en sådan regel när ändå alla kan gå med i FB för att få det gratis?!
Ja, det kan man undra. Resebranchen i Nederländerna tror att detta är ett försök att sno kunder från resebyråerna. Genom att locka med gratis bagage så får KL in en massa personuppgifter som de kan använda i marketingkampanjer.

Johan
 
– Det här är ett naturligt och positivt steg för KLM och våra kunder. När vi kan erbjuda den enskilde kunden att välja vad som ska inkluderas i resan kan vi tillmötesgå kunden på ett bättre sätt, säger Vincent Audesseau, landschef för KLM i Danmark till danska reseredaktionen check-in.dk.
http://www.dn.se/resor/klm-borjar-ta-betalt-for-bagage

Se även Enhancement.
 
"– Det här är ett naturligt och positivt stegför KLM och våra kunder. När vi kan erbjuda den enskilde kunden att välja vad som ska inkluderas i resan kan vi tillmötesgå kunden på ett bättre sätt, säger Vincent Audesseau, landschef för KLM i Danmark"

Hur dumma tror de egentligen at vi är?

Johan
 

nilsson

Medlem
Jag har ingenting emot att separera bagagekostnaden från biljettpriset så jag slipper subventionera folk som inte kan packa ordentligt. Risken är förstås att det kabinen blir överfull. Så är det ju i USA där bagage normalt inte ingår i biljettpriset.
 
Toppen