Senaste nytt

Kliva av tåget på Arlanda

NyfikenGrau

Medlem
Jahopp. Står nästa prishöjning på Arlanda Express runt hörnet nu då? Uppenbart att det långsiktiga målet är att få alla att ta taxi eller köra bil till och från Arlanda, eller :rolleyes:
 

thh

Medlem
Jahopp. Står nästa prishöjning på Arlanda Express runt hörnet nu då? Uppenbart att det långsiktiga målet är att få alla att ta taxi eller köra bil till och från Arlanda, eller :rolleyes:

Det blir svårt att motivera skäligheten om de inte höjer priserna, även om de har en extremt god lönsamhet. Men det känns lite larvigt, det är inte rimligt att tro att någon från Uppsala åker via Stockholm till Arlanda, och rimligen är det inte samma personer som tar arlanda express som tar pendeln från Södertälje, eller Stockholm central för den delen förrän arlanda express är billigare.

Arlanda express har väl riktat in sig mot affärsresenärer som reser flera gånger och folk som snabbt vill in i centrala Stockholm och snabbt ut igen, utan att resa runt så mycket. Borde vara en utmärkt marknad, och jag tror nog de förlorar på detta. Jag tyckte själv sista gången jag tog pendeln till Uppsala att priset inte riktigt motiverade det och tänkte att jag borde tagit en taxi istället. Nästa gång...
 

Agö

Medlem
Arlanda express har väl riktat in sig mot affärsresenärer som reser flera gånger och folk som snabbt vill in i centrala Stockholm och snabbt ut igen, utan att resa runt så mycket.
Yes, och de har ju även breddat sig genom 2 för 300, 3 för 400 och 4 för 500 samt boka-tidigt-rabatter, sommarrabatter, ungdom-, student- och sextimmarsrabatter för att locka andra typer av resenärer. 2 för 300 är ju inte obehagligt mkt dyrare än flygbussen. Tycker jag.
 
A

Aurora

Guest
Men vaffan... Sukk. Da blir det buss etter 20 september, det er virkelig ikke verdt å betale ~200kr én veg for SL-pendeln, 15 minutters togtur Uppsala-Arlanda C.
 

Hachans

Medlem
Fördelen med SL-pendeln är ju att det blir billigare om du ska vidare, t.ex. med tunnelbanan. Slutar resan vid Stockholm C kan man lika gärna ta bussen ja.
 

igelkotten

Medlem
De har redan höjt till 120 kr. Blev väldigt förvånad av denna ökning med nästan 50%. Helt jävla hopplöst med förbindelser ARN till Uppsala. Avtalet dom A-Train har med UL, SL och SJ tillåter en prishöjning till nästa år har jag för mig.

Konstiga är dock att jag köpt biljett för 83 kr Arlanda Uppsala med SJ, och då inte betalat stationsavgift förra veckan vid 2 tillfällen. Varför vet jag inte...
 

JoelG

Medlem
Från mitten på december kommer åter möjligheten att resa från Örebro-Eskilstuna-Södertälje (med mellanliggande stationer) till Arlanda/Uppsala utan byte på morgonen (två turer) samt retur på eftermiddagen två turer. En bra förbättring som dock blev på bekostnad mot den kanske mer populärare direkttåg från Örebro/Eskilstuna till Stockholm
 

mry

Medlem
Fördelen med SL-pendeln är ju att det blir billigare om du ska vidare, t.ex. med tunnelbanan. Slutar resan vid Stockholm C kan man lika gärna ta bussen ja.

Är man 4 stycken kostar ju Arlanda express 500 kr på weekend och då blir det billigare tom om man ska till Stockholm C.
 

011430121

Medlem
Från mitten på december kommer åter möjligheten att resa från Örebro-Eskilstuna-Södertälje (med mellanliggande stationer) till Arlanda/Uppsala utan byte på morgonen (två turer) samt retur på eftermiddagen två turer. En bra förbättring som dock blev på bekostnad mot den kanske mer populärare direkttåg från Örebro/Eskilstuna till Stockholm
Är Arlanda slutstation för tåget?
 
Toppen