Senaste nytt

Klargörande över SAS inrikes lounge Arlanda terminal 4

agehall

Medlem
Så en vild tanke, kan jag registrera mitt A3*G, gå in i T4-loungen och väl inne ändra till mitt EB-konto och flyga milesen till EB?
Om ingen vet tänker jag prova nästa gång jag flyger till Luleå.

Ja, egentligen inget konstigt med det. MEN om du gör det, var medveten om att det inte är helt ovanligt att det blir fel i systemen och trots att det står EB på ditt boardingkort så går poängen till A3.

Grundregeln är att du aldrig ska ha ett FFP i din bokning som du inte vill få dina poäng till...
 

andreas

Medlem
Så en vild tanke, kan jag registrera mitt A3*G, gå in i T4-loungen och väl inne ändra till mitt EB-konto och flyga milesen till EB?
Om ingen vet tänker jag prova nästa gång jag flyger till Luleå.

Har gjort det ett flertal tillfällen. Men precis som ovanstående inlägg beskriver är det inte alltid det fungerar smärtfritt.
 

mry

Medlem
Ett annat irritationsmoment är att det inte går att ta in mer än en gäst så när jag har familjen med mig brukar dottern få krypa under korset.

Jag har testat dra mitt boardingkort flera gånger utan problem så det fungera att gå in flera gånger iaf.

När jag flög ner till Göteborg i Torsdags så kom en kvinna och hjälpte en familj snabbt i T4 loungen så det fungerar bra att trycka på knappen.
 

FlyingFire

Medlem
Jag kom in i loungen på terminal å med mitt Aegean-guld, som väntat. Dock lyckas jag inte byta till mitt Eurobonus i incheckningen i varken app eller hemsida.

Jaja, jag blir väl 500 poäng fattigare, gör inte mig nånting i dagsläget, och för 500 miles har jag fått en sittplats med bord, chips, varmkorv, cappuchino och folköl. Jag tycker ändå att det priset är rätt okej!
 
Jag kom in i loungen på terminal å med mitt Aegean-guld, som väntat. Dock lyckas jag inte byta till mitt Eurobonus i incheckningen i varken app eller hemsida.

Jaja, jag blir väl 500 poäng fattigare, gör inte mig nånting i dagsläget, och för 500 miles har jag fått en sittplats med bord, chips, varmkorv, cappuchino och folköl. Jag tycker ändå att det priset är rätt okej!
Findes der ikke en "hjælp"-knap man kan trykke på hvis maskinen ikke vil lukke en ind? Så kan du jo have dit EuroBonus kort registreret og så bare vise dit Aegean kort :)
 

ekf

Medlem
Tittade in snabbt i T4-loungen igår. Tycker det var tvetydigt skyltat, hemsidan och skylten nedanför trappan (utanför trapphuset) listade Plusbiljett som ett av alternativen för att komma in. På skylten ovanför trappan stod det "Gold lounge", och när jag scannade mitt boardingkort så kom ett meddelande på skärmen om att bara statuspassagerare med minst Guldkort fick komma in. Då jag bara är EBS ringde jag på klockan och frågade personalen som kom huruvida jag hade tillträde med bara PLUS-biljett, hon gick och frågade en kollega och släppte sedan in mig.

Någon som har insikt i hur det är menat att vara?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tittade in snabbt i T4-loungen igår. Tycker det var tvetydigt skyltat, hemsidan och skylten nedanför trappan (utanför trapphuset) listade Plusbiljett som ett av alternativen för att komma in. På skylten ovanför trappan stod det "Gold lounge", och när jag scannade mitt boardingkort så kom ett meddelande på skärmen om att bara statuspassagerare med minst Guldkort fick komma in. Då jag bara är EBS ringde jag på klockan och frågade personalen som kom huruvida jag hade tillträde med bara PLUS-biljett, hon gick och frågade en kollega och släppte sedan in mig.

Någon som har insikt i hur det är menat att vara?

Du kommer in om du har guld eller plus, spelar ingen roll.

"SAS Plus i Europa: Du är välkommen till SAS, Star Alliance samt SAS samarbetspartners lounger. Detsamma gäller SAS inrikeslounge på Arlanda, terminal 4."
Tillgng till loungen - SAS
 
  • Gilla
Reactions: ekf

fcx

Medlem
Om jag minns rätt finns det numera två skyltar. En utanför dörren i avgångshallen (vid hissen), och en precis vid dörren in i loungen när man gått upp för trappan. Den första skylten visar rätt, men den andra visar fel.

Trapphuset ger mig obehagliga flashbacks från barndomens folktandvård och distriktsläkarmottagning..
 
Toppen