Senaste nytt

Klädkod på Stavanger - Houston?

David

Medlem
När vi åkte ner på "julkalenderresan till Aten" med ett stort gäng härifrån för ett år sen ungefär så var det väl nån som satt bredvid en eller två tjejer som åkte på ID-biljett och fick lite kritik för sin klädsel (tror hon var tvungen att låna en kavaj/jacka). Kan det ha varit @David och nån till som satt på samma rad?
Haha, vilken timing på inlägg. :)
 

nissefalk

Medlem
Kan man ta ut ID-billetter hos British airways på First class?

Om man var väldigt senior på BA så kunde man få flyga first men tror det var tom slips till kavajen för att få åka, själv så fick jag aldrig åka First under de år jag hade tillgång till ID på BA men var alltid förberedd om det skulle komma en uppgradering, blev en hel del flyg i Club dock.

Flög med min mor på ID med Virgin en gång och hon blev ombedd att byta skor, man fick in ha sport skor på sig vid staff travel på Virgin, vi kom inte med flyget den dan ändå men nästa dag gick det bra och då hade mor min bytt skor....
 

johhenrik

Medlem
Vi har ju säkert 10 inlägg som vittnar att klädkod finns. Så vad är det dumma? Kompisen sa väl inget om biljett-typ? Står ju sen som inlägg 4 eller så att kompisen varit anställd på SAS. Så det låter ju till och med som att det inte är en skröna utan helt sant.
 
Vi har ju säkert 10 inlägg som vittnar att klädkod finns. Så vad är det dumma? Kompisen sa väl inget om biljett-typ? Står ju sen som inlägg 4 eller så att kompisen varit anställd på SAS. Så det låter ju till och med som att det inte är en skröna utan helt sant.
Præcis. Sådan er det altid med indlæg hvor der "mangler" oplysninger - de giver mulighed for en hel del diskussion
 
A

Aurora

Guest
Om man var väldigt senior på BA så kunde man få flyga first men tror det var tom slips till kavajen för att få åka, själv så fick jag aldrig åka First under de år jag hade tillgång till ID på BA men var alltid förberedd om det skulle komma en uppgradering, blev en hel del flyg i Club dock.

Flög med min mor på ID med Virgin en gång och hon blev ombedd att byta skor, man fick in ha sport skor på sig vid staff travel på Virgin, vi kom inte med flyget den dan ändå men nästa dag gick det bra och då hade mor min bytt skor....

Takk, interessant å høre om :) BA er jo ganske isolerte på ett vis. Det har vel til og med vært snakk om å frata cabin crew ID-rettigheter for en tid tilbake, under reforhandlinger om ansettelsesvilkår? Mener å huske jeg leste om det. Hadde dere tilgang på biz hos Virgin, eller var det i eco at mor ble bedt om å bytte skor?
 

nissefalk

Medlem
Takk, interessant å høre om :) BA er jo ganske isolerte på ett vis. Det har vel til og med vært snakk om å frata cabin crew ID-rettigheter for en tid tilbake, under reforhandlinger om ansettelsesvilkår? Mener å huske jeg leste om det. Hadde dere tilgang på biz hos Virgin, eller var det i eco at mor ble bedt om å bytte skor?

Det var diskussioner om att ta bort ID på BA i samband med en strejk förra året, tror inte det blev av dock. På Virgin hade jag alltid Premium Economy on availability, några få gånger uppgraderad till Upper Class, på Virgin har jag också åkt ID på jump seat, dvs sitta på crew säte vid start och landning, inte många flygbolag som tillåter det.
Det har varit min fru som jobbat på BA och Virgin och via henna har jag fått samma status även om hon inte var med på flygningen, flygningen med min mor så fick hon Premium Economy och jag Jump seat....LHR-SFO på jump är intressant, man uppskattar att flyga Business Class efter några sådana flygningar.
 
Toppen