Senaste nytt

Kina introducerar 72 timmar visumfri vistelse i Peking & Shanghai

CoooC

Medlem
Då blir det provisoriskt pass på Arlanda mao. Flyger med Lufthansa 06:20 så hinner inte ansöka där på morgonen. Blir man nekad att fixa under dagen idag om man åker ut även om det inte är ”i anslutning till resan”?
 
Last edited:

Mikeswe

Medlem
Har försökt kolla igenom tråden, men ser inte så mycket om Taiwan, men det räknas väl också som 3:e land?

Dvs routing CEB->TPE->PEK->MUC borde väl vara godkänt för 72h visumfri vistelse?
 

Mikeswe

Medlem
Ett litet försenat tack @Canadien ! Gjorde en liten modifikation i en 2-4-1 resa häromdagen, så var lite orolig att jag hade klantat till det !..
 
Hej! Har sett nedan text på flera ställen angående det fria transitvisat till Kina. Tolkar jag det rätt om jag antar att detta är något flygbolaget hanterar vid incheckningen? Flyger GOT-FRA-PEK med Lufthansa och sedan vidare med Eva Air till Taipei.

A foreign national, who meets the requirements, may submit his/her request to the airline company that carries him/her to Beijing or Shanghai. The carrier shall make the application to the border control authorities of the Beijing or Shanghai airports, where the passenger, who meets the requirements for a transit visa exemption, would be granted a temporary entry.
 

fcx

Medlem
Hej! Har sett nedan text på flera ställen angående det fria transitvisat till Kina. Tolkar jag det rätt om jag antar att detta är något flygbolaget hanterar vid incheckningen? Flyger GOT-FRA-PEK med Lufthansa och sedan vidare med Eva Air till Taipei.

A foreign national, who meets the requirements, may submit his/her request to the airline company that carries him/her to Beijing or Shanghai. The carrier shall make the application to the border control authorities of the Beijing or Shanghai airports, where the passenger, who meets the requirements for a transit visa exemption, would be granted a temporary entry.

Ja, det hanteras vid incheck. Flygbolaget ska skicka en notifiering till gränspolisen att det kommer transitpassagerare.
 
Toppen