Senaste nytt

Kina introducerar 6 dagars visumfri vistelse i Shanghai, Hangzhou och Nanjing

NyfikenGrau

Medlem
Inser att detta kan vara i överkant tjatigt, men har inte sett det helt kristallklart i tråden än:

Det funkar alltså garanterat att först boka enbart CPH-PVG-CPH med SAS OM jag inom "Shanghai-vistelsen" också åker tur och retur PVG-ett annat land än Kina och kan visa upp denna (helt separata) biljett redan vid boardingen på Kastrup?
Jag har ofta sett uttrycken lägga till ett ben, förlänga resan, fortsätta resan, men detta handlar alltså om en helt separat biljett, troligen inte ens Star Alliance.
Syftet med en sån här resa är att kunna ha Shanghai som avstamp för en mycket mer avlägsen destination (exempelvis Nya Zeeland) men lätt och billigt hitta bonusplatser till Shanghai i SAS business för att så avverka halva vägen.
 

Johans00

Medlem
Inser att detta kan vara i överkant tjatigt, men har inte sett det helt kristallklart i tråden än:

Det funkar alltså garanterat att först boka enbart CPH-PVG-CPH med SAS OM jag inom "Shanghai-vistelsen" också åker tur och retur PVG-ett annat land än Kina och kan visa upp denna (helt separata) biljett redan vid boardingen på Kastrup?
Jag har ofta sett uttrycken lägga till ett ben, förlänga resan, fortsätta resan, men detta handlar alltså om en helt separat biljett, troligen inte ens Star Alliance.
Syftet med en sån här resa är att kunna ha Shanghai som avstamp för en mycket mer avlägsen destination (exempelvis Nya Zeeland) men lätt och billigt hitta bonusplatser till Shanghai i SAS business för att så avverka halva vägen.
Det är lugnt så länge du har biljetter bokade du kan visa upp.
 

Kimmen00

Medlem
JAPAN TILL KINA: SLUTA ANALTESTA VÅRA MEDBORGARE

Kinas analtestmetoder fortsätter att skapa diplomatisk osämja.

Japan har i dag bett Peking att omedelbart sluta testa japanska medborgare för covid-19 i anus.

Kabinettsekreterare Katsunobu Kato, talesperson för den japanska regeringen, säger till Reuters att proceduren "orsakar psykisk smärta".

– Japanska medborgare rapporterade till vår ambassad i Kina att de utsatts för analprov, vilket åsamkade dem stor psykisk smärta, säger Kato under en presskonferens.

Förra veckan meddelade USA:s utrikesdepartementet att man lämnat ett formellt klagomål till dess kinesiska motsvarighet efter att amerikanska diplomater "utsatts" för analtester.
 

Lagerman

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråden. Jag behöver nästa vecka ta mig till Shanghai och jag har sett på andra forum att 144 timmars regeln är tillbaka.
Myndighetssiten för ansökan är också öppen och där har jag kommit så långt att jag fått en QR-kod. Jag har nu en routing som innebär att jag anländer från MUC på onsdag och en bokad retur via VIE på lördag. Är det någon på formuet som i närtid utnyttjat 144 h transit regler i Shanghai?. Har det funkat smidigt?

Kommer för övrigt att bo på Conrad vid Nanjing Dong Lu om någon vill ta en öl i nästa vecka :D
 

Hissen

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråden. Jag behöver nästa vecka ta mig till Shanghai och jag har sett på andra forum att 144 timmars regeln är tillbaka.
Myndighetssiten för ansökan är också öppen och där har jag kommit så långt att jag fått en QR-kod. Jag har nu en routing som innebär att jag anländer från MUC på onsdag och en bokad retur via VIE på lördag. Är det någon på formuet som i närtid utnyttjat 144 h transit regler i Shanghai?. Har det funkat smidigt?

Kommer för övrigt att bo på Conrad vid Nanjing Dong Lu om någon vill ta en öl i nästa vecka :D
+ 1 på denna fråga.

Försökte mig på en Visa ansökan först, online. Men första tiden för att boka appointment för att lämna över handlingarna låg nästan 4 veckor i framtiden här i Bangkok. Oavsett om man ansökte express behandling. (Express gäller bara från det man lämnat över handlingarna). För sent för mina planer.
 

Hissen

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråden. Jag behöver nästa vecka ta mig till Shanghai och jag har sett på andra forum att 144 timmars regeln är tillbaka.
Myndighetssiten för ansökan är också öppen och där har jag kommit så långt att jag fått en QR-kod. Jag har nu en routing som innebär att jag anländer från MUC på onsdag och en bokad retur via VIE på lördag. Är det någon på formuet som i närtid utnyttjat 144 h transit regler i Shanghai?. Har det funkat smidigt?

Kommer för övrigt att bo på Conrad vid Nanjing Dong Lu om någon vill ta en öl i nästa vecka :D
BTW, har du länken till myndighet siten? Har väldigt svårt att hitta en länk dit? Tackar på förhand.
 
Toppen