Senaste nytt

Kastrup går som tåget - Ryanair är loket

Agö

Medlem
Har det kommit ut varför Ole Wieth Christensen, Director of Airline Sales & Route Development fick sparken? Om hans jobb drar mer trafik till flygplatsen borde det väl vara bra?

Lufthavn fyrer kendte chefer | Stand By - Morgennyheder til rejse-, hotel- og turistbranchen
Klassiskt danskt. Ny chef byter ut medarbetare till lojala följeslagare. Hiring & Firing är som sagt deras motto. Min frus chef fick gå över dagen för en månad sedan tillsammans med fem andra på chefspositioner. Anledningen var att högste hönset var ny på sin position.

Finns annars lite spekulationer här.

Ole Wieth: Vil savne mine kolleger
 

Agö

Medlem
Framgångarna fortsätter för Kastrup och Ryanair. Januari 2016 +13,4 %. Enorm ökning på London (läs: Luton) och Stockholm (läs: Skavsta) som växer med 25 resp. 16,7 %. Glädjande nog växer även inrikes DK och transfer/transit. Framtiden ser ljus ut.

Ser fram emot @airbus380.se genomgång av de respektive flygplatserna.

upload_2016-2-15_16-59-36.png

Källa: CPH: Strk vkst p de lange ruter
 

Ricci

Medlem
Precis, intressant att man höjt siffrorna inrikes. Tänkte först att det bara berodde på extradagen (29feb) men ser att YTD siffrorna är också runt 6% upp. Det skulle vara kul att veta på vilka linjer som det gått upp på (i synnerhet tänker jag på Bornholm).
 

Agö

Medlem
Precis, intressant att man höjt siffrorna inrikes. Tänkte först att det bara berodde på extradagen (29feb) men ser att YTD siffrorna är också runt 6% upp. Det skulle vara kul att veta på vilka linjer som det gått upp på (i synnerhet tänker jag på Bornholm).
Ålborg som är den största linjen har gått bra under 2016 (se tabellen). Den svarar nog för merparten av ökningen.
 

Agö

Medlem
Toppen