Senaste nytt

Kastrup: Från tåg till flyg på ~10 min?

olo

Medlem
Jag har gjort det görmånga gånger, vid 17-tiden. Det är risky men det går, men kanske tack vare SAS FT. Det gäller att gå fort och veta vilken väg som är snabbast.
 

obs

Medlem
Hej!

Jag har en flight från CPH på fredag vid lunch (SK1420, 11:45, till ARN) och kommer av olika anledningar tyvärr inte anlända med Öresundståget förrän 11:14 till flygplatsens tågstation, alltså 11 min innan boarding börjar.

Vad har jag för odds att klara detta? Vad ska jag tänka på för att öka mina chanser?
Reser med handbagage, jacka och portfölj.

Tacksam för alla tips, även komplexa, möjligen omoraliska! :p

Jag skulle bli mycket förvånad om tåget ankommer på utsatt tid. Ofta blir det mindre förseningar typ 2-3 minutter även om tåget går i tid från Centralstationen. Men har du bara lite otur kan förseningen öka till 5-6-8 minutter. Du får hålla tummerna för att det inte ska förekomma signalfel, växelfel, godståg som ska korsa bron, luftledningar som faller ner, etc.

Lycka till :)
 

jsn

Medlem
Hur har det gått? Verkar ha fastnat i en oändlig loop? Gick TS i fel fast track och blev "out-of-service" för ett tag?
 

ELOS

Medlem
Säg till i Fast Track att DU är ute i sista stund. De ringer då till gaten och meddelar att Du är sen! Har egen erfarenhet av det...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

KNA

Medlem
Tøget över bron i tid idag men de bygger om säkerhetskontrollen på Kastrup så gick segt och trångt på övre våningen , blir nog bra när det är färdigt
 

Canadien

Medlem
Hej!

Jag har en flight från CPH på fredag vid lunch (SK1420, 11:45, till ARN) och kommer av olika anledningar tyvärr inte anlända med Öresundståget förrän 11:14 till flygplatsens tågstation, alltså 11 min innan boarding börjar.

Vad har jag för odds att klara detta? Vad ska jag tänka på för att öka mina chanser?
Reser med handbagage, jacka och portfölj.

Tacksam för alla tips, även komplexa, möjligen omoraliska! :p
Hur gick det?
 
Toppen