Senaste nytt

Kastrup: Från tåg till flyg på ~10 min?

Ricci

Medlem
Ett tips är att ställa sig i mitten på tåget och ta trappan sidan om hissen, där brukar var mindre med folk så man kan springa upp.
Men om du ändå vid avstigning från tåget hannar lite fel och där är mycket stilla stående personer/väskor på rullbandet så kan du ta "fast track" till höger om rullbandet (har gjort detta ett par gånger).
 

thh

Medlem
Jag har gjort det en gång, i rusningstid, men med fast track (och från tunnelbanan) och ett plan som gick från B4. Det är inget jag skulle rekommendera men om tåget är i tid, du springer och har tur och är förberedd är det ev. möjligt.
 

jumbooze

Medlem
CPH appen visar väntetider i security.
Spring och lycka till
22f8883ee9792cde4d8cfab89bc1f7ae.jpg
 
Jag har hunnit på under tio minuter, men då hade jag tur. Dels funkade det med boardingkort från Lufthansa i SAS fast track (tveksamt om det egentligen skall gå) och dessutom var det ingen kö.
 

Agö

Medlem
Jag har satt detta i system när jag flyger SK400. Anländer till flygplatsen med taxi 30 minuter före avgång. Det fungerar alltid men så är ju SAS FT briljant också.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Canadien

Medlem
Hej!

Jag har en flight från CPH på fredag vid lunch (SK1420, 11:45, till ARN) och kommer av olika anledningar tyvärr inte anlända med Öresundståget förrän 11:14 till flygplatsens tågstation, alltså 11 min innan boarding börjar.

Vad har jag för odds att klara detta? Vad ska jag tänka på för att öka mina chanser?
Reser med handbagage, jacka och portfölj.

Tacksam för alla tips, även komplexa, möjligen omoraliska! :p

Du kan ju buda på en uppgradering om det är mer än 48h till avgång, så får du Plus-biljett och tillgång till FT på CPH
 

Sticktown

Medlem
Som flera andra har påpekat är tåget en hög riskfaktor i ditt fall. Skånetrafiken är enligt mig inte att lita på. Jag skulle övverväga taxi om du har möjlighet till det.
 

Plissken

Medlem
Som flera andra har påpekat är tåget en hög riskfaktor i ditt fall. Skånetrafiken är enligt mig inte att lita på. Jag skulle övverväga taxi om du har möjlighet till det.
Jag skulle nog vilja påstå att alla anslutande färdmedel - tåg, taxi, buss, flyg, gång, cykel, you name it - är en riskfaktor om man har runt tio minuter på sig :)
 

Sticktown

Medlem
Jag skulle nog vilja påstå att alla anslutande färdmedel - tåg, taxi, buss, flyg, gång, cykel, you name it - är en riskfaktor om man har runt tio minuter på sig :)
Absolut är det så. Kanske bara mina erfarenheter av Tågtrafiken till/från Kastrup som är plågsamt påverkad av dåliga upplevelser, ständiga förseningar och urusel kommunikation mellan aktörerna (DSB och Skånetrafiken kan tex inte hantera resegarantiärenden vid förseningar på ett tillfredställande sätt). Kunde jag undvika att åka med dem skulle jag göra det.
 
Toppen