Kastrup - Fick inte komma igenom fast track med familjen

Diskussion i 'Flygplatser' startad av intuition, 15 April 2019.

1. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kanske inte förklarde tillräckligt bra, men vi åkte TP och jag har ett Star-guld-kort som inte är från SAS. Under de förutsättningarna har jag bestämt för mig att SAS fast-track inte är tillgänglig?

2. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reste ni alla tre på samma bokning?
    I så fall tycker i alla fall jag att spädis kunde följa med vilken av de vuxna som helst.
    Jag har visserligen inte rest med spädbarn i bokningen, men med barn på 2 år och vad jag minns så kopplas inte barnet till någon specifik vuxen i bokningen.

3. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cred att du vill förklara allt, lugnt och sakligt.

Jag tror dock att om du hade velat ha lösning 1 så hade det gått, bråket var väl aldrig om INF utan om den extra familjemedlemmen?

Hade du gått med INF själv i fasttrack och mött upp sällskapet senare, om du fått?

Om det som ovan, att ni ville gå i olika köer och du inte fick ta med dig INF så är det katastrof tycker jag. Men det är väl inte helt socialt accepterat ur mitt perspektiv och inte speciellt vanligt att man delar sig i säkerhetskontrollen.

mcleif, intuition och ekf gillar detta.
  4. Hachans

Hachans Medlem

Vakten utgår från att sällskapet vill sitta ihop och erbjuder den lösning som låter familjen stanna tillsammans. Jag kan nästa sätta pengar på att det gått att få igenom INF om man frågat.

ekf gillar detta.
  5. NotRyan

NotRyan Medlem

Aha. Ja då är det en annan sak, då är inte SAS inblandade på något vis...

6. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var 2 bokningar, så spädis var definitivt "min".

Nu vart det inget bråk, jag ställde en öppen fråga och fick anvisat "slow-track" och tog det utan några större utbrott ;)
    Men vi hade räknat med att dela på oss, ja.

Inte alls otroligt. Jag pushade inte för det, för jag ville inte stå där och tjafsa. Sättet han svarade på första frågan gjorde att jag kände att det inte skulle leda någonstans, men det är ju såklart bara hur jag upplevde det.

7. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan i detta (eller liknande fall) inte se något konstigt med att sällskapet delar på sig. Det är klart bättre att få igenom spädbarnet med ena föräldern i fasttrack så de kan hitta på något i lugn och ro på andra sidan medans förälder 2 tar långa kön. Inte så mycket en social frågeställning som en praktisk (samt omsorg om barnet).

jolmic och intuition gillar detta.
  8. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så hur uppstår hela den här diskussionen? Då borde ni väl ha gått till olika köer från början?

Eller försöker du efterhandskonstruera och din familjemedlem var trots allt med dig i expresskön?

Om du är ensam på bokning med INF så förstår jag inte alls vad problemet är. Ingen har väl någonsin blivit nekad pga att INF inte har express?

Utan allt handlade om din tredje familjemedlem. På separat bokning. Som ville gå i en annan kö än dig. Men ändå befann sig i expresskön.

Märkligt, sa Bull.

Sweden och Berglund gillar detta.
  9. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att man måste gå till manuella disken med ett spädbarn. Det går inte att gå genom de automatiska grindarna med ett BP för en INF, inte på kastrup iallafall. Den manuella disken är mitt emellan grindarna för fast- och slow-track, och det är väl typ 2 meter till resp kö därifrån. Så det är när vi alla står där för att få våra BP skannade manuellt som jag säger att jag har fast-track och vi blir skickade till slowtrack.

SimonXYZ gillar detta.
  10. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Scannar säkerhetskontrollen INF's boardingkort?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!