Senaste nytt

Kapstaden November

plover

Medlem
Bokade CPT för november, går via Wien med Lufthansa, vi tänkte hålla oss i området Frenschoek, Table Mountain och undvika större samlingar. Nu är det restriktioner på nivå 3, så restriktioner på restauranger, utegångsförbud 22 osv, men inte helt nedstängt när jag kollar på olika reseforum.

Någon som vet om covid intyg är till någon nytta ? tror inte reseförsäkringen täcker fullt ut heller om jag läser ERV rätt.

Alla tips och råd mottages tacksamt.
 
Har tyvärr inget mer än gissningar om hur öppet det kommer att vara men jag är jäkligt sugen på att boka något liknande innan årets slut.

Min gissning är att det är antingen eller.
Alt 1 - Nästan som vanligt med lite masktvång.
Alt 2 - Ogenomförbart om man vill göra något mer än sitta i karantän.

Jag avvaktar med att boka.
 

plover

Medlem
ok tack, karantän verkar inte altuellt, kolla tripadvisors travel forum capetown t.ex, verkar lite som halvstängt men ändå möjlighet till turistattraktion er, tidig middag med vin osv. Lufthansa har ombokning utan penalty, däremot lär det bli tillägg då jag högg på en two for one companion i C…
 
Med tanke på att det är drygt sex procent fullvaccinerade och bara cirka 15 procent med minst en dos kan corona slå till ganska hårt i ytterligare vågor i SA. Tyvärr. Och de har stängt till ganska hårt och snabbt tidigare.
Det är tråkigt, jag längtar verkligen dit, men man får nog vara beredd på behöva av- eller omboka med kort varsel.
 
Toppen