Senaste nytt

Kan ni rekommendera något hotell på London Heathrow?

Senator

Moderator
Ja det är just det där med var 30e minut som gör att jag funderar på alternativ transport... Om den går i närheten av när vi landar - självklart, men annars må man hitta annan lösning för att stå stilla i 30 minuter det gör jag inte. Undrar om man förresten kan använda dom där gula bussarna mellan terminalerna ? Via flight connection alltså ? Eller är det att göra våld på systemet ?

Det kommer nog ta dig längre tid att åka HEX till T3, sen byta till Heathrow Connect till T4. Det är också en bit att gå mellan T4 och Hilton T4. Bussen går precis utanför "Arrivals". Om du hamnar i vår sits, som var 1min sen ta en kaffe/öl i terminalen medan du väntar :cool:
 

Bamsefar

Medlem
Jag tror det blir buss då trots allt.

Men varför ta Heathrow Connect ? Heatrow Express går alltid från 5an till T1/T3 - och därifrån går ett annat tåg, enkom för de som skall till T4. Ser inte varför man inte kan nyttja det ? Heathrow Connect är väl lokaltåget ?
 

Senator

Moderator
Bamsefar, jag trodde det var Heathrow Connect som användes för sträckan mellan Central Heathrow och T4, men det verkar vara HEX som har detta själv varje kvart
 

Homer

Medlem
Om priset är viktigt finns Ibis, kostar runt 400kr även mitt i veckan, gratisbussarna* går dit

Båda Holiday Inn och Crowne Plaza har ofta väldigt låga 2-4-1 priser på helger, är det någon bra poängkampanj baserat på nätter kan man ju boka 2 nätter även om man bara behöver 1. Morgonen efter natt 2 kan man ringa och säga "ops jag åkte just men glömde checka ut" :)

*hotell som nås med gratis public bus.
Heathrow Hotel Hoppa Transfer Bus Plus FREE Alternatives
 

MegaFlyer

Medlem
Har helt missat att det finns en Hoppa som är gratis. Har flera ggr betaltat £7 för en t/r. Av Holiday Inn och Crown Plaza skulle jag lätt välja Crown. Crown ser ut som ett ryssbygge från 70-talet på utsidan men är helt nyrenoverat. Konferansanläggningen och restaurangen är över förväntan. Holiday Inn är ok, verkligen ingen speciellt. Gillar man att spana på flygbesättningar så finns det massor att titta på. Vissa av rummen har även utsikt över landningsbanan på Heatrow.

Men om man vill spara tid och bor riktigt schysst är Sofitel att föredra.
 

Homer

Medlem
Har helt missat att det finns en Hoppa som är gratis. Har flera ggr betaltat £7 för en t/r. Av Holiday Inn och Crown Plaza skulle jag lätt välja Crown. Crown ser ut som ett ryssbygge från 70-talet på utsidan men är helt nyrenoverat. Konferansanläggningen och restaurangen är över förväntan. Holiday Inn är ok, verkligen ingen speciellt. Gillar man att spana på flygbesättningar så finns det massor att titta på. Vissa av rummen har även utsikt över landningsbanan på Heatrow.

Men om man vill spara tid och bor riktigt schysst är Sofitel att föredra.

Det är inte Hoppa bussarna som är gratis, det är lokalbussarna som är gratis runt Heathrow.
Se länk ovan.
Det finns två Holiday Inn inom gratisbussområdet: Holiday Inn och Holiday Inn Ariel.


Till Crowne Plaza kan man åka med buss A10 från central bus station, kostar £1,40 om man har Oyster Card, bussarna tar inte längre kontanter, cash-free-buses


F.ö. har priset på Hoppa bussarna nyligen höjts till £9 t/r, £8 om man köper från maskinen i terminalen.
http://www.nationalexpress.com/Assets/uploads/pdf/timetables/HotelHoppa.pdf


Sofitel T5 går ibland att boka för £88
 
Toppen