Senaste nytt

Kan ni rekommendera något hotell på London Heathrow?

JensE

Medlem
Jag körde Novotel Heathrow för ungeför en 500:- och Hotel Hoppa transfern.
Hotellet var ok för priset men sämre än t.ex Novotel Zürich där jag bott många gånger.
 

JensE

Medlem
Hilton har egen shuttle från T5, gratis: Hilton London Heathrow Airport Hotel linked to T4, 10 min to T5


Det här är annars en förteckning över vilka hotell som nås med gratis public bus.
Heathrow Hotel Hoppa Transfer Bus Plus FREE Alternatives

Skumt att dom bara har en shuttle från Heathrow London Airport och inte från Hilton London Heathrow Airport Terminal 5.

Hilton har en 3-dagars rea just nu och Heathrow London Airport kostar 110 GPB för en natt i Maj.
Känns som ett helt ok pris tycker jag.
 

MarcusC

Medlem
Testade Hilton T5 häromdagen. Nytt och fräscht. Uppgraderad till Executive room. Dock inget mer än vatten på rummet vid check in. Executive loungen stänger 23 och öppnar 06. Nackdelen är man måste ta Hoppa bussen från T5 (på kvällen går den ca var 20e minut. Kostar 4,5 £ enkel / 8 £ retur. Synd man inte har en egen gratis shuttle (Hoppa bussarna är snarare vanliga bussar än de lite ekvämare shuttle bussarna många flygplatshotel tillhandahåller

Hilton T5 var faktiskt 20 gbp billigare än T4 vid bokningen.
 

Bamsefar

Medlem
Har Hilton T4 i mitten Oktober, funderar på att nyttja Heatrow express från T5 till T3 och sedan byta T3 till T4 om hag missar bussen, det borde fungera....
 

Traveller

Medlem
nu får du ju mängder av tips. Det är ju inte konstigt då det kryllar av hotell kring Heathrow. Många längst Bathroad som går längst den ena banan. Jag brukar ta in på Radisson, bra hotell, bra frukost, bra bemötande och när det var aska i luften för två år sedan tog dom mig på fullständigt allvar fast hotellet var fullt. En natt i ett rum utan fönster där det annars var packat med sängar osv kostade mig 50 euro.. Dom är bra!
 

Senator

Moderator
Har Hilton T4 i mitten Oktober, funderar på att nyttja Heatrow express från T5 till T3 och sedan byta T3 till T4 om hag missar bussen, det borde fungera....

Hilton T4 har en egen buss till och från Terminal 5 om du använder BA:

For arrivals at Terminal 5: Take the courtesy shuttle bus leaving Terminal 5, arrivals level, Bus Stop 26-27 at 05.45 every 30 mins until 23.45, daily. The bus leaves the hotel to Terminal 5 every half hour, from 05.30 to 23.30.


Hounslow Hotel | Maps & Directions | Hilton London Heathrow Airport

Missade den med en minut senast :(
 

Bamsefar

Medlem
Ja det är just det där med var 30e minut som gör att jag funderar på alternativ transport... Om den går i närheten av när vi landar - självklart, men annars må man hitta annan lösning för att stå stilla i 30 minuter det gör jag inte. Undrar om man förresten kan använda dom där gula bussarna mellan terminalerna ? Via flight connection alltså ? Eller är det att göra våld på systemet ?
 
Toppen