Senaste nytt

Kan ni hjälpa mig med min dröm? Söker Bonusresa från Arlanda till varsomhelst

ConstantineJr

Ny medlem
Hej vänner, här kommer jag till er med en dröm ni kanske kan hjälpa mig uppfylla. :)

Här skriver jag som aldrig åkt First Class förut och skulle vilja boka minst en sådan resa innan årets slut (avresedatum behöver inte ske i år). Det vore en DRÖM att åka First Class, men jag lyckas inte ta mig igenom det svåra bokningssystemet.

Är jag ute för tidigt för att boka i april/maj 2022? Kundtjänst på SAS hittar inte det jag söker.

1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
2. Var är din destination? Varsomhelst, Long Haul
3. När vill/behöver du resa ut? Februari - maj 2022
4. När vill/behöver du komma hem? Februari - maj 2022
5. Hur länge vill du vara borta? Vill gärna tillbringa 7-14 nätter bortaledes
6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxen
7. I vilken kabinklass? First class
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
9. Vad är din budget? 300.000 EB poäng + 2st AMEX 2-for-1
10. Vad är det viktigaste för dig? First Class vore min största önskan
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Jag är väldigt öppen för förslag och önskar er input! Tror ni jag kommer kunna uppfylla min dröm?

Med vänlig hälsning,
 
Är jag ute för tidigt för att boka i april/maj 2022? Kundtjänst på SAS hittar inte det jag söker.

För tidigt för Lufthansa(15 eller 30 dagar tror jag) - För sent för ANA(300isch?) :)

Jag har personligen ingen erfarenhet men har nog läst varje post i "lyckade bokning av bonusresor"-tråden... Och det verkar som om det är just resmålen Tokyo från London/Frankfurt med ANA eller Sao Paolo, Buenos Aires, Mexico city med Lufthansa som folk lyckas knipa.
 

palmen

Moderator
Du kan själv på Air Canadas sida söka ANA First från Frankfurt och London tex. Att hitta 2 platser är extremt svårt rent generellt, men det kan gå med max flyt. Finns dessa bokningsbara hos Air Canada brukar de gå att boka med Eurobonus.

Sen är det ju bara det lilla problemet att Japan är stängt för turister utan info om när det öppnar igen.

Lufthansa First släpps som regel tidigast 14 dagar innan, men som @Tonton säger är det nu mer regel än undantag att det är nere på 1 dag innan.

Att åka First nu under pandemin är tyvärr extremt svårt att få till, än svårare för 2 personer. Hade det varit 1 person hade du kunnat hänga på låset ca 11-12 månader innan på ANA för att kunna få 1 plats. Att hitta något nu någon månad i förväg är att klassa som extremt svårt om det ens är möjligt.
 

ConstantineJr

Ny medlem
Tack för svaren!!

Det låter som att jag kanske borde bordlägga min dröm och kanske försöka få vantarna på en Business Class för två istället? ;)

Har ni några tips på destinationer och förmedlare där?
 

palmen

Moderator
Tack för svaren!!

Det låter som att jag kanske borde bordlägga min dröm och kanske försöka få vantarna på en Business Class för två istället? ;)

Har ni några tips på destinationer och förmedlare där?
Förmedlare? Om det är SAS Eurobonuspoäng du vill använda så ska du kontakta SAS, det är de som bokar biljetterna åt dig för bonuspoäng.

Om du kan tänka dig att åka var som helst i vår så är väl tipsen att välja Mexico framförallt då de inte haft någon nedstängning alls, eller kanske hoppas på att USA/Kanada fortsatt har öppet då
 
Toppen