Senaste nytt

Kan jag hyra två bilar samtidigt?

Bridgeman

Medlem
Har en fråga. Jag är AVIS President/SAS Gold, i sommar bär det iväg till Florida. Nu till min fråga, om jag hyr bil så har ju frugan rätt att köra bilen, men går det att jag hyra två bilar där frugan kör ut den andra bilen från uthyrningsstationen och jag den andra då vi ändå har rätt till att köra båda bilarna? Eller måste frugan hyra den andra bilen där jag får köra den bilen? Någon som har en aning? Jag har fått två olika svar från Avis. En säger att det går bra, den andra att frugan måste hyra den andra bilen.

Någon som vet eller som hyrt två bilar samtidigt från samma biluthyrnings firma i USA/Florida?
 

nissefalk

Medlem
Inte provat men något som borde fungera är ju annars att du kör ut bil nummer ett parkerar på Avis besöks parkering, går in igen och kör ut den andra bilen sedan märker ju ingen vem som kör i vilken bil.

Förutsatt att Avis tillåter en och samma person att ha 2 bilar hyrda samtidigt förståss.
 

AtleFlyg

Medlem
Jag hyrde en bil i Stockholm, parkerade den på Beta/Arlanda flög till Alicante och skulle plocka ut en ny hyrbil där men då tog det stopp då jag redan hade en utplockad bil.
Men efter lite förklaringar och snack med managern så löste det sig och man kunde ha två bilar samtidigt :)
 

Bridgeman

Medlem
Tack för info. Ska kontakta Avis igen och då skriva ett mail till dem och fråga om det går bra. Om de skriver att det är möjligt så tar jag med mig mailet om det skulle uppstå problem i USA.
 
Hyrde 2 Mustang cabbar för några år sen, en som grabben skulle köra och en som jag skulle köra, och jag vikle betala och stå på bägge. Det gick men var lite struligt. Om hon kan ta ”sin” på eget kreditkort blir det betydligt enklare...

Jag bokade det dock utan problem, vilket hjälpte till naturligtvis...

Cheers,
/JC
 

Bridgeman

Medlem
Hyrde 2 Mustang cabbar för några år sen, en som grabben skulle köra och en som jag skulle köra, och jag vikle betala och stå på bägge. Det gick men var lite struligt. Om hon kan ta ”sin” på eget kreditkort blir det betydligt enklare...

Jag bokade det dock utan problem, vilket hjälpte till naturligtvis...

Cheers,
/JC

Blir nog att hon får ta på sitt kort så slipper vi massa krångel på plats. Vi är båda Avis Preferred dock hon med lägre status. Men enklast boka på olika kort.
 

Chenet

Ny medlem
Har gjort det flere ganger i både Florida og California, begge bilene sto på meg med en ekstra sjåfør som vi registrerte i skranke, han kjørte ut først og jeg etter, dollar og alamo og hertz
 
Toppen