Senaste nytt

Kan jag få mer än 6000 EuroBonus poäng i välkomstbonus på Diners Club kortet?

mry

Medlem
Kan passa på att nämna en intressant sak, det kan vara farligt att betala av diners innan man får räkningen för de kommer i vissa fall räkna det som en försenad betalning och man får betala ränta fast man betalt kanske 20 dagar i förväg. ¨

Fast det var bara att kontakta dem så löste de problemet snabbt. Tycker de har väldigt bra kundtjänst, även om man kontaktar dem via e-post och det är det inte många andra som har...
 

David

Medlem
Har du inte EBG så du får diners gratis?

Nej, har *G hos Turkish och Air China men inte EB. :)

Flyger mindre numera så det är lättare att behålla *G via TK än att gå över till EB misstänker jag. Reser ju gärna TK Comfort. Såvida det inte kommer någon trevlig trippelkampanj för baspoäng hos SAS igen alltså.
 

mry

Medlem
Jag har faktiskt upptäckt en till intressant sak med mitt diners kort nu, de har summerat mina inköp fel och fått en summa som är nästan 10 000 mer än jag har handlat för. Det är inte något annat från föregående månad men det verkar som att det faktum att jag har fått några negativa transaktioner (då jag fått tillbaka pengar) medför att allt verkar bli helt åt skogen när de räknar ut totalsumman...

Jag antar att jag bara behöver betala den "rätta" summan för det stämmer ju med det jag handlat för och sen att de inte kan räkna är väl inte mitt problem?
 

Gus

Medlem
Har några funderingar angående SAS Eurobonus Diners Club som ni kanske kan hjälpa mig med. :confused:

1. Fick idag årsavgiften nedsatt endast till halva priset. Lite snålt att de inte bjöd på årsavgiften helt och hållet då jag i snitt i år har handlat för 11 000 kr i månaden. Eller ska jag vara nöjd med halva priset?

2. Om jag köpt ett hotell på hotels.se för boende i december och sedan säger upp mitt kort nu i maj. Vad händer då om jag vill avboka hotellet i november? Pengarna förs ju tillbaka till kortet man använde för betalningen men om man inte har det aktuella kortet kvar?

3. Kan man betala in sig på någon av de tre diners-loungerna på Arlanda? Vad kostar det? Är det för övrigt inte ganska dyrt med 24 euro som guest fee vilket många lounger i Europa har? Om jag och frugan ska in på loungen i exempelvis Munchen så blir det 206 kr + 125 kr = 331 kr tillsammans för oss 2. Ganska saftigt för en lounge som inte ens har något ätbart?
 

Gus

Medlem
Har några funderingar angående SAS Eurobonus Diners Club som ni kanske kan hjälpa mig med. :confused:

1. Fick idag årsavgiften nedsatt endast till halva priset. Lite snålt att de inte bjöd på årsavgiften helt och hållet då jag i snitt i år har handlat för 11 000 kr i månaden. Eller ska jag vara nöjd med halva priset?

2. Om jag köpt ett hotell på hotels.se för boende i december och sedan säger upp mitt kort nu i maj. Vad händer då om jag vill avboka hotellet i november? Pengarna förs ju tillbaka till kortet man använde för betalningen men om man inte har det aktuella kortet kvar?

3. Kan man betala in sig på någon av de tre diners-loungerna på Arlanda? Vad kostar det? Är det för övrigt inte ganska dyrt med 24 euro som guest fee vilket många lounger i Europa har? Om jag och frugan ska in på loungen i exempelvis Munchen så blir det 206 kr + 125 kr = 331 kr tillsammans för oss 2. Ganska saftigt för en lounge som inte ens har något ätbart?

1. Ju mer jag tänkte på att det kostar 330 kr för två personer att gå in på en lounge desto mer irriterad blev jag. Ringde till Diners igen och bad om att få hela årsavgiften struken och det gick de med på denna gång. VIsst är det agentroulette man kallar detta för!? ;) Bra gjort av Diners i alla fall som lyssnade på mina argument!

2. Pengarna förs över till Diners Club vilka i sin tur ser att pengarna tillhör mig. De kan sedan föra över pengarna till mitt bankkonto berättade de för mig.

Svaret på fråga 3 kvarstår dock.
 

mry

Medlem
Jag har inte fått några den 7/6.

Jag fick dock ett nytt kort i Juli och nu har jag fått ett till identiskt kort då det stod att jag kan få problem att handla online med det kortet jag fått förut. Undra vad som skiljer för de tär exakt samma siffror och så på kortet. Nån som vet vad det var för fel på kortet jag fick i Juli?
 

miramax

Medlem
Jag har faktiskt upptäckt en till intressant sak med mitt diners kort nu, de har summerat mina inköp fel och fått en summa som är nästan 10 000 mer än jag har handlat för. Det är inte något annat från föregående månad men det verkar som att det faktum att jag har fått några negativa transaktioner (då jag fått tillbaka pengar) medför att allt verkar bli helt åt skogen när de räknar ut totalsumman...

Jag antar att jag bara behöver betala den "rätta" summan för det stämmer ju med det jag handlat för och sen att de inte kan räkna är väl inte mitt problem?

Hur blev det med detta?? Verkar ju helt vansinnigt!
 
Toppen