Senaste nytt

Kan jag få mer än 6000 EuroBonus poäng i välkomstbonus på Diners Club kortet?

En skillnad med Diners vs Mastercard är att poängen för MC sätts in relativt omgående medan poängen från DC sätts in först när fakturan är betald. Sen blir det i praktiken samma sak då DC har tight betalningstid.
 

SvartMjolk

Medlem
En skillnad med Diners vs Mastercard är att poängen för MC sätts in relativt omgående medan poängen från DC sätts in först när fakturan är betald. Sen blir det i praktiken samma sak då DC har tight betalningstid.

Har du någon aning om hur lång tid efter fakturan är betald som pengarna kommer in? Jag har betalt en faktura för två veckor sedan, fortfarande har inga pengar trillat in.
 

Ubbe

Medlem
För mig kommer de den 7 varje månad. Använder dock Diners endast som reservkort numera då jag inte gillar deras bemötande i Billhop frågan. Har några fria loungebesök kvar sedan avslutas nog kortet.
 
Oops, ser nu att jag skrev lite fel. Poängöverföringen grundar sig på fakturan som betalades månaden dessförinnan. Poäng för inköp gjorda fram till brytpunkten som brukar vara någonstans mellan dag 17-20 utbetalas ca den 7:e i nästnästa månad. Så du kan nog vänta dig poängen i början av november.
 

gdaily

Medlem
I dag kom det något nytt på kontoutdraget jag inte sett förut

Lounge
Ref. : Malta 0.00 kr


Så de verkar (äntligen) börja redovisa loungebesöken (man har ju ett gratis per 10.000 kr i omsättning året innan. Nå, är det då någon som vet var kan kan se hur många besök man har kvar gratis?
 

miramax

Medlem
I dag kom det något nytt på kontoutdraget jag inte sett förut




Så de verkar (äntligen) börja redovisa loungebesöken (man har ju ett gratis per 10.000 kr i omsättning året innan. Nå, är det då någon som vet var kan kan se hur många besök man har kvar gratis?

Det jag hört är att man måste ringa kundtjänst för att kontrollera hur många besök man har till godo. Rimltigtvis borde de fixa så det står på kontoutdraget.
 

David

Medlem
Då har även jag fått tummen ur och skaffat ett kort. Dumt att bara köra EBMC fär det är så liten prissillnad. Ville dock få det gjort och det blir därför vanlig sign-up-bonus.
 
Toppen