Kan jag alltid förvänta mig geckos i rummen när jag reser till tropikerna?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av shopgirl888, 30 Augusti 2015.

1. Ziplock

Ziplock Medlem

Gecko är nog det vilda djur som jag helst delar hotellrum med. Jämfört med ormar, råttor, kackerlackor, myror, myggor med fler är geckon harmlös.

bossefin gillar detta.
  2. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lösningen är enkel; dra bara på AC:n ordentligt, de gillar inte när det blåser kallt.
    (När du är ute, om du själv har samma problem)

3. nih23

nih23 Medlem

Jag tar geckos alla dagar över håriga spindlar och kackerlackor.

4. Kastrup

Kastrup Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Naivt och felaktigt kanske, men efter allehanda strövtåg i Afrika tycker jag att (gecko)ödlor är att betrakta som husdjur som håller andra otrevliga kryp borta, jämför katter och möss. Andra djur vill jag helst inte dela rum med...

5. Vi bor i en modern condo i Singapore och geckos inomhus ar nagot man far rakna med i tropikerna.

6. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I vissa länder som Thailand så ingår ofta gecko i hyran, som äter upp andra kryp i lägenheten åt en. Ser man ingen gecko på några dagar så ringer man hyresvärden för att få en ny.

agehall och SeaPlanePilot gillar detta.
  7. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur kommer de olika djuren in i hotellrummet?

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Guldkort.

agehall, iRobert, Thomasn och 5 andra gillar detta.
  9. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bara instämma att Geckos tillhör standardhusdjuren i Brisbane, vare sig man vill eller ej. Jag antar att djurlivet avtar med höjden. Har precis flyttat in in modern skrapa på 15 våningen. Här verkar ganska djurfritt.

EBGGOT gillar detta.
  10. Kan också instämma i att ödlor inte är så vanliga på Maldiverna. På Seychellerna var det väldigt gott om de dock.
    Mexico hade även de en hel del (Yucatan) men absolut vanligare, eller iaf uppseenseväckande, var väl leguanerna där.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!