Kan jag alltid förvänta mig geckos i rummen när jag reser till tropikerna?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av shopgirl888, 30 Augusti 2015.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att din smekmånad blir bra oavsett vart ni åker. :)

Ser fram emot att få en rapport om hur Maldiverna står sig jmf med Bali. @doc hade ju pratat väldigt varmt om Bali där han och FruDoc var på smekmånad. Jag var dock måttligt imponerad och jag har svårt att se att vi kommer att åka tillbaka dit.

2. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tack själv! Ni kommer få en underbar smekmånad! Maldiverna är nog ett jättebra ställe för det ... du kan läsa lite om Furanafushi här: Recension: Överkomlig lyx i Maldiverna - BusinessClass.se, så får du en liten uppfattning vad ni kan förvänta er. Tyvärr har jag inte hunnit skriva något om Moofushi ännu, men det är på g.

3. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, en liten rapport kommer uppskattas!

4. Homer

Homer Medlem

Det finns ju även Geckos i medelhavsländerna, jag tycker det är ganska trevliga djur eftersom de äter
    kackerlackor, som jag innerligt avskyr :)

OnlyAFool, GBG, LarsCph och 3 andra gillar detta.
  5. Rätt underhållande för att vara "kryp" tycker jag; kul att se när de bråkar om revir (terrasslampans ljuskägla) och försöker sno nattfjärilar från varandra, eller fejkar gräl med sin rival, låtsas fly och istället tar en genväg till bästa platsen precis under lampan :D

OnlyAFool gillar detta.
  6. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gecko är ju en söt liten ödla och ingen orm.

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att de är söta - på lite håll men inte nödvändigtvis inne på hotellrummet. De som förekommer på Hawaii är generellt sett ganska små och brukar nöja sig med att sitta i närheten av utomhusbelysningen. Har någon enstaka gång sett dem inomhus. För örvigt är Hawaii bra för folk med ormfobi - det finns inga ormar där :)

8. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi hade några i taket inne i vårt rum på Bali och jag tyckte det gav en lite härligt exotisk känsla, däremot ropade dom rätt högt så det blev en utmaning att somna ibland :)

9. shopgirl888

shopgirl888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej de är inte söta. Håriga spindlar är sötare och tusenfotingar är sötare.

10. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är det bara att hoppas på fler tusenfotingarna i rummet och färre geckoödlor på nästa resmål:rolleyes:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!