Senaste nytt

Kan jag åka in till Bangkok vid lång transfer

Senator

Moderator
Tänker boka med Amex voucher som går ut nu 28 Febr och antar att man väl inte kan boka till Phuket med den. Så det blir väl två sep biljetter. Jätteglad för svar.

Omöjligt lär det inte vara, finns väl ekonomi som är bokningsbart på BKK-HKT som jag har för mig går att boka längre fram i tiden.

Ok tack. Frågan gäller också hur det går till med transfern.

När har du tänkt resa? Om jag uppfattar rätt så kommer du i nuläget, oavsett om du vill till Phuket, behöva genomföra din 14 dagars karantän i "Point of Entry" som i ditt fall är Bangkok. Jag föreslår att du först läser på alla regler som gäller:

Guide for travelling to Thailand during Covid-19 situation. – Royal Thai Embassy Stockholm

Thailand's COE registration guideline for air travelers during COVID-19 pandemic - YouTube

COE Manual EN Final 29Oct.pdf - Google Drive

Jag skulle anta att under 2021 så är det ovan som gäller.
 

samet

Medlem
Jag hoppas komma iväg först Jan 2022 men måste boka nu då vouchern snart går ut. Så svara gärna som om normala förhållanden gäller

Under normala förhållanden:

Om du lyckas få ditt bagage skickat hela vägen, vilket inte är självklart men troligt. Då finns det en "intern" transfer på BKK, med säkerhetskontroll och immigration. Sedan är du inne på inrikesdelen.

Normalt sett tar det 15-45min beroende på vilken pir du ankommer och hur många andra som landar samtidigt.

Om du inte kan få bagaget hela vägen behöver du gå ut genom immigration, ta bagaget, gå bort till inrikesdelen, checka och göra säkerhetskontrollen. Det tar 45-90min beroende på samma som ovan.
 
Toppen