Senaste nytt

Kan jag åka in till Bangkok vid lång transfer

Dr. Miles

Expert
Rimlig säkerhetsmarginal för tillbakaresan från Bangkok till flygplatsen - bör det räcka att lämna stan 15:00 om flyget går 17:50? Taxi eller Air Rail snabbast?
Ja, det bör räcka gott och väl så länge det inte blir någon olycka på vägen eller Airport Link inte strular.

Om du ankommer kl. 06:25 på morgonen, de flesta affärer och restauranger är inte öppet än.
Många thaimssage öppnar runt kl. 10 och efter så det kan vara svårt på morgonen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Låter bra med tidsmarginalen. Gissar vi kommer åka tillbaka ännu tidigare än så, 09 till 14 inne i stan känns lagom.

Av förslagen i tråden är nog vattentaxi det som passar oss bäst om jag ska gissa, flodtur låter trevligt. Massage kommer vi nog prova den halvtimmen Thai bjuder på. Öl vid 8 lite för tidigt för oss :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Lite återkoppling, vi var för trötta för att åka in till Bangkok och testade istället samtliga lounger på BKK som man fick tillträde till med Thai businessbiljett utan statuskort. Vår slutsats är att om man är trött, vill duscha, ha lugn och ro, äta lite helt ok och varierad mat, är det självklara valet EVA-loungen. Singapores Krisflyer(?) lounge är nog bäst om man mer vill gå in för bästa möjliga mat och dryck, enda loungen som hade kockar som tillagade direkt.
Helt klart bättre lounger överlag än vad vi var vana vid från Europa. Dock tyckte vi att BKK som flygplats bitvis kändes förvånansvärt sliten för att vara så ny, i synnerhet kring transfer security. Hade aldrig kunnat gissa att den bara är drygt 10 år.
 
Hej, Hoppas på svar på denna fråga och att det är rätt tråd. Landar i BKK runt 06 tiden från FRA och ska vidare till Phuket med Thai smile så snart det är praktiskt möjligt. Hur gör man? Vilken transfertid behövs(det är samma flygplats)? Måste man gå igenom immigration? Baggaget - kan det checkas hela vägen? Hoppas något proffs kan detta.
 

palmen

Moderator
Hej, Hoppas på svar på denna fråga och att det är rätt tråd. Landar i BKK runt 06 tiden från FRA och ska vidare till Phuket med Thai smile så snart det är praktiskt möjligt. Hur gör man? Vilken transfertid behövs(det är samma flygplats)? Måste man gå igenom immigration? Baggaget - kan det checkas hela vägen? Hoppas något proffs kan detta.
Är allt bokat på samma biljett eller kommer det vara separata biljetter?
 
Tänker boka med Amex voucher som går ut nu 28 Febr och antar att man väl inte kan boka till Phuket med den. Så det blir väl två sep biljetter. Jätteglad för svar.
 

palmen

Moderator
Tänker boka med Amex voucher som går ut nu 28 Febr och antar att man väl inte kan boka till Phuket med den. Så det blir väl två sep biljetter. Jätteglad för svar.
Omöjligt lär det inte vara, finns väl ekonomi som är bokningsbart på BKK-HKT som jag har för mig går att boka längre fram i tiden.
 
Toppen