Kan inte boka resa med svenskt telefonnummer i United app

Diskussion i 'Star Alliance' startad av PRJml2ENIpiC1e3L, 30 Augusti 2019.

1. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försöker boka resa i Uniteds app men det går inte utan ett telefonnummer från Guam, USA eller Puerto Rico om jag ska betala med kort.
    Får samma fel med Apple Pay.
    Väljer jag Paypal eller Paypal credit kan jag inte betala med Amex, står Unavailable for this payment.

Någon som vet hur jag kommer runt detta ? Funderade om jag skulle använt något gammalt US telefon nummer jag haft eller ett fejk nummer men tänker att det är nog dumt

Eller är det webbläsare som gäller ?

Edit: slutade med att jag valde webbläsare, Uniteds hemsida funkade bra på telefon :) men jag skulle ändå vilja veta hur ni andra löser detta med appen , om ni gör de

Last edited: 30 Augusti 2019
  2. Det står någonstans att appen är begränsat till resenärer med folkbokföring/betaladress i få länder och att alla andra behöver köpa via deras hemsida. Vet inte varför det är så.

Bortsätt från det tycker jag att både United app och hemsidan möjligtvis är ”best in class”.

bhen, Brogren och PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  3. bhen

bhen Medlem

22C5884C-6034-4262-8A78-784BA0615BFB.jpeg
    Håller med, faktum är att det är samma med SAS app från Us-app store, med skillnaden att man inte ens kan söka på flyg utan direkt i första steg får besked om att gå online.
    Känns inte väldigt 2019.

PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att egentligen veta så säger magkänslan att det är någon typ av myndighetskrav inblandat här.

5. mha321

mha321 Medlem

Antingen det eller kort inlösaren. Och då kan det mycket väl handla om myndighetskrav mot kortinlösaren i steg ett....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!