Senaste nytt

Kan detta stämma, angående BA780/1

JensE

Medlem
Kollade igenom alla mina flighter nu med b767 mellan ARN och LHR och såg att det inte är enbart i slutet av November som det är Long-Haul plan (enligt seatmap).
Kan ju vara en "bugg" eller är Short-Haul 767 inne för maintenance/refurbish ?

BA777 13 Okt LH
BA780 14 Okt SH
BA781 16 Nov LH
BA780 18 Nov LH
BA781 21 Dec SH
BA780 12 Jan LH
 
Kollade igenom alla mina flighter nu med b767 mellan ARN och LHR och såg att det inte är enbart i slutet av November som det är Long-Haul plan (enligt seatmap).
Kan ju vara en "bugg" eller är Short-Haul 767 inne för maintenance/refurbish ?

BA777 13 Okt LH
BA780 14 Okt SH
BA781 16 Nov LH
BA780 18 Nov LH
BA781 21 Dec SH
BA780 12 Jan LH

Jag har valt att betala för säten och till och med min bokning i slutet på Januari har "long-haul" stolarna.
Jag ska givetvis åka BA och CW om det är long-haul kabinen på följande datum också:

5 Oktober till London
8 eller 9 Oktober från London
6 November till London
8 eller 9 November från London

Hittills har jag bokat dessa i alla fall:

16 November till London
19 November från London
31 Januari från London
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Ifall någon undrar eller är nyfiken skall seatmaps se ut så här för respektive:

short-haul 767 (standard kärran för BA781/780):
BA SH.jpg

long-haul 767:
BA LH.jpg
 
Varning: Det fungerar INTE längre att köpa ekonomi och uppgradera till Business Class för cirka 800 SEK!

Fasiken, nu måste jag åka ekonomiklass på BA780 när det kommer vara fin C-klass.
Aja, får blunda när jag går igenom kabinen... :(

Edit: Aja, betalade 80:- så jag fick platser vid nödutgången i alla fall..
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
G-BNWI long haul B767-336ER flyger just nu in till ARN som BA780. Trist att man inte kan uppgradera längre, men å andra sidan hade det inte varit billigare att köpa som CE från första början?
 
G-BNWI long haul B767-336ER flyger just nu in till ARN som BA780. Trist att man inte kan uppgradera längre, men å andra sidan hade det inte varit billigare att köpa som CE från första början?

CE är dyrt när man inte ska hem från London. :)
Jag åker: 6 November till London, 7 November till GLA - 8 November tillbaka till LHR.
(Alla 3 legs med 767.. billigt, hade gärna åkt E190 från LCY men var nästan dubbelt så dyrt så kändes onödigt)

Ingen med kontakter på BA som kan be dom fixa igen? Det var ju riktigt trevligt..
 

Concorde

Founding Member
För att klargöra så att folk inte får fel uppfattning. 800SEK har aldrig varit något garanterat eller permanent erbjudande.
Erbjudande från ET till CE för 800SEK finns dock fortfarande. Man bör komma ihåg att detta inte erbjuds på alla flighter, utan på de BA revenue management bedömer kommer bli översålda i ET samt ha lediga stolar i CE. Mao, det är inte slut på erbjudandet, snarare endast så att på just er flight finns det inte. Det kan mycket väl hända att det dyker upp senare.

Bara för något år sedan kostade dessa s.k. PUOG 1200SEK. Men principen är densamma.
Som AHO skrev i Premium Biljetter tråden: BA erbjuder 24 timmar öppet köp. Dvs. köp ET, kolla om CE upgrade offer finns, om inte, boka av. Eller var ute i god tid och köp CE retur för 2550SEK :)
 
För att klargöra så att folk inte får fel uppfattning. 800SEK har aldrig varit något garanterat eller permanent erbjudande.
Erbjudande från ET till CE för 800SEK finns dock fortfarande. Man bör komma ihåg att detta inte erbjuds på alla flighter, utan på de BA revenue management bedömer kommer bli översålda i ET samt ha lediga stolar i CE. Mao, det är inte slut på erbjudandet, snarare endast så att på just er flight finns det inte. Det kan mycket väl hända att det dyker upp senare.

Bara för något år sedan kostade dessa s.k. PUOG 1200SEK. Men principen är densamma.
Som AHO skrev i Premium Biljetter tråden: BA erbjuder 24 timmar öppet köp. Dvs. köp ET, kolla om CE upgrade offer finns, om inte, boka av. Eller var ute i god tid och köp CE retur för 2550SEK :)

Hur gör jag för att boka av min ekonomibiljett utan att förlora pengar? Visst, bara 600 SEK men ändå?
 
Du kan avboka din BA biljett avgiftfritt som du har köpt på BA.com inom 24 timmar.
Dock det måste göras per telefon.

Sjukt.. att det kostar via hemsidan men det är gratis via telefon.
Är det något speciellt nummer man ska ringa? (avdelning)

Ska man säga något speciellt? (gällande uppgraderingsfunktionen som inte fungerade?)
 
Toppen