Senaste nytt

Kan detta stämma, angående BA780/1

Mikael

Medlem
Sant, men dom kan väl ha en rad (sista?) som är gratis.. för de som bokar långt i förväg.

"A paid seat request cannot be guaranteed as it may need to be
changed for operational, safety or security reasons, even after
boarding the aircraft. "

Innebär det att man kan bli kastad bakåt om det kommer en "guld" och säger att han vill ha platsen? eller är det bara vid planbyte osv?
Om planbyte sker.. och flighten körs av tex A319 istället, kan jag få "refund" då? Känns ju lite ovärt att ha betalat för platser om det nu inte kommer vara en 767 som körs..
Å andra sidan var det inget större belopp men ändå.

Jag brukar aldrig betala för att välja plats i förväg, men är sugen på att göra ett undantag här. Men jag går då i samma tankar som du, hur stor är risken att jag blir av med sittplatsen man betalat för.
 

Concorde

Founding Member
Minimal. Endast flygplansbyte skulle stöka till det. Gold kan inte skyffla bort någon som reserverat säte, betalt eller inte.
Har hänt att man petat bort PAX för Premier (också ytterst sällsynt) eller om t.ex. dignitet bokar upp flera säten och folk måste flyttas av säkerhetsskäl.

Jag skulle inte bekymra mig om jag var ni :)
 

Magino

Medlem
Jag skulle tro att det är mycket liten chans att de skulle flytta din sittplats i annat fall än att de skulle byta planet.
 

AABack2ARN

Medlem
Om planbyte sker.. och flighten körs av tex A319 istället, kan jag få "refund" då? Känns ju lite ovärt att ha betalat för platser om det nu inte kommer vara en 767 som körs..

Risken är nog större att du får en gammal shorthaul konfad 767:a vilket kanske i princip är värre än en 319.

Det verkar vara en omgång longhaul-kärror i november och ytterligare en i januari. Runt julhelgen kan jag se (på ExpertFlyer) att det är vanliga shorthaul-kärror.

Finns det någon anledning till detta?
 

palmen

Moderator
Hur är det över 13-helgen? Utresa torsdag/fredag och hem på söndag/måndag.
Sitter och planerar lite för FA-cupens tredje omgång
 
Hittills är jag med på:

BA781 den 16 November till London
BA780 den 19 November från London
BA780 den 31 Januari från London
Sitter i CE på alla, och enligt seat maps ska alla köras med long-haul kabinen.

Jag ska dock även åka till Glasgow den 6 November och hem den 8 November.
Åker 6 November till London, sen 7 November till Glasgow och hem från Glasgow den 8 November.

Kommer inte åt min andra dator så kan någon kolla i KVS om long-haul kabinen och platstillgång finns på:

BA781 den 6 November, vilken sorts kabin?
Kolla gärna BA1484 från LHR till Glasgow den 7:e, man vet ju aldrig. :)
Sen hem den 8 November med BA780 den 8 November, long-haul kabinen?

Sista frågan bara:
Bokar jag allt i samma bokning, kan jag då bara uppgradera tex LHR-Glasgow och LHR-ARN eller måste jag uppgradera allt?
Om så är fallet gör jag separata bokningar.

När jag kollar på hur mycket Avios man tjänar så säger systemet att "Business" inte finns mellan LHR-GLA?
 
Last edited:

KeXx

Medlem
Satt och bokade en spontanresa till London helgen 10-11/11 och när jag skulle välja platser så insåg jag att något inte stämde... det var 2+2+2 konfig på hemresan. Lagom morgontrög som jag var så fattade jag ju inte först att jag hamnat på en B767:a hem. Kommer bli kul att testa ett nytt plan på den rutten!

Ännu mer lustigt är att flighten med 767:an är flight #100 för mig! Ett trevligt sätt att fira!
 
Toppen