Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Bridgeman, 8 Juni 2021.

1. mha321

mha321 Medlem

D. Lösa problemet på några år
    E. Skyffla problemet under mattan och aldrig lösa det

Risken för E är nog ganska låg, dock...

Frågan är ju vad som händer i andra änden av linjen. Ett antal länder har öppnat för Amerikanare och UAS har inte öppnat för deras medborgare. Går det för lång tid kommer det komma en diplomatisk press där också för reciprocitet.

2. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjaa..har en award bokad till jul/nyår till SFO. Så håller tummarna

3. Johanna

Johanna Medlem

Jag tror Biden kommer vara försiktig med öppnandet. Han kommer inte riskera ökad smitta. Det skulle sätta hela hans trovärdighet på spel i frågan.

Jag åker till USA i mitten av juli efter 2 veckor i Mexico. Men jag kommer bara vara där någon dag på vägen hem. Sen har jag en resa bokad i mitten av december men jag är inte säker på att den blir av men hoppas. Jag är orolig över deltavarianten att den kommer strula till det.

toer00 gillar detta.
  4. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Delta-varianten behöver vi nog inte oroa oss över, eftersom skyddet efter 2 doser verkar gott. Däremot kan det ju komma någon annan mutation som ställer till med (mer) bekymmer…

5. Johanna

Johanna Medlem

beroende på hur många som vaccinerar sig. USA har problem med flera områden som inte vill vaccinera sig.

6. Hachans

Hachans Medlem

Japp. Det går helt enligt partilinjen.
    Men får man inte upp vaccineringsgraden till minst 70% så drar man sig för att öppna och just nu går det rejält långsamt.

7. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår dock inte varför man inte skulle kunna öppna upp för vaccinerade européer.

Johanna gillar detta.
  8. Johanna

Johanna Medlem

Man vill inte ha någon diskussion om ansvar om antalet smittade skulle dra iväg igen. Biden vill ses som ansvarstagande i frågan

9. Homer

Homer Medlem

TORONTO — Border restrictions on nonessential travel with the United States will be extended until July 21, officials said Friday, as Canada works to get a higher percentage of Canadians fully vaccinated.

Public Safety Minister Bill Blair said the move has been made in coordination with the U.S. There are growing calls in the U.S. to open the Canada-U.S. border for nonessential travel like tourism, but less than 20% of Canadians are fully vaccinated.

US-Canada border restrictions extended until July 21 | The Seattle Times

Canada extends U.S. travel restrictions through July 21 | Reuters

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!