Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Bridgeman, 8 Juni 2021.

1. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt The Telegraph så har Biden satt 8 November som target date för att öppna upp gränsen för vaccinerade!, Hoppas det stämmer jag planerar att ankomma den 13 November sjövägen :cool::eek:

Tyvärr betalvägg, om någon har tillgång till tidningen så skulle jag vara glad att få veta mer exakt vad dom skriver:
    US set to lift UK travel ban early next month

Mr Basic och LarsCph gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer det så skiter sig min resa, tror ju dock den är körd oavsett då öppnande knappast lär vara innan 8e november, snarare senare.

3. AtleFlyg

AtleFlyg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning den 8e så då hängerdet på gärsgården alltså... Suck...

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håll ut. Vi ser fram mot reserapporten från första dagen med "fritt" resande.

5. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Citerar mig själv, lyckades till slut läsa artikeln genom att vara lite flink med <esc> knappen ;)
    Inget nytt framkom utom att Biden sägs sikta på Nov 8 som startdatum. Det skrivs också att rykten om förseningar från den ursprungliga "early November" planen tillbakavisas av "US administration".

Gus och Johan Gott gillar detta.
  6. Diana

Diana Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vår resa är inplanerad 5 november och kryssning 6 november. Det verkar ju bara vara att glömma och planera om rutten till Mexiko istället.

7. Homer

Homer Medlem

Här är det klara besked

Press Briefing by Press Secretary Jen Psaki, October 14, 2021 | The White House

Q And on COVID, on travel, is there any update on the exact date when the ban on travel from abroad is going to be lifted?
    I think last time we heard early November. Is there an exact date that you can share here?

MS. PSAKI: I don’t have an exact date for you today. Early November remains the case, and we main — remain on track for that.

Q Is “early November” the first two weeks in November, the first week in November, the first few days in November?

MS. PSAKI: I will let you assess what “early November” means. It means early in November.

Last edited: 15 Oktober 2021
    Tolle, Abbs, Big Birger och 1 annan gillar detta.
  8. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hon verkar rätt trött på den frågan, skulle vara lättare att bara klämma fram ett datum, det är ändå bara några veckor kvar till "early November". Dom måste ju ändå ha en plan vid det här laget. Lätt löjeväckande hantering tycker jag.

9. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Otroligt usel hantering. Respektlöst också mot alla som vill resa in. Vad är deras problem egentligen..?

FlyHi gillar detta.
  10. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad får dig att tro att de bryr sig om något som bara drabbar aliens?

Berglund gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!