Senaste nytt

Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus

För mig som har betalkort Premium och kreditkort Elite blev den här kampanjen det som fick mig att slutligen skrota Premium-betalkortet (goodbye sweet no limit) i form av ett rakt byte till Premium kreditkort. Kan tänka mig personer som jag är en målgrupp för den här kampanjen, då värvningspoäng ändå inte är intressant
Jag sitter på ett Elite betalkort och funderar på att hoppa på denna för ett Elite kreditkort. Så i liknande situation men har väntat på att uppnå 150’ i spend på betalkortet. Förhoppningsvis ger även ett sånt byte poängen.
 
Jag sitter på ett Elite betalkort och funderar på att hoppa på denna för ett Elite kreditkort. Så i liknande situation men har väntat på att uppnå 150’ i spend på betalkortet. Förhoppningsvis ger även ett sånt byte poängen.
Mitt tips är att ansöka om Elite kreditkort nu och få kampanjpoängen, men inte säga upp ditt Elite betalkort förrän du uppnår voucher! :) (ha koll dock på att du har tillräcklig spend för att få poängen)

EDIT: @RollingStone som jag förstått @Tonton mfl så ska även ett Elite kreditkort ge denna poäng. Men kan ju vara ett tips att ringa in och få det bekräftat innan.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Mitt tips är att ansöka om Elite kreditkort nu och få kampanjpoängen, men inte säga upp ditt Elite betalkort förrän du uppnår voucher! :) (ha koll dock på att du har tillräcklig spend för att få poängen)

EDIT: @RollingStone som jag förstått @Tonton mfl så ska även ett Elite kreditkort ge denna poäng. Men kan ju vara ett tips att ringa in och få det bekräftat innan.
Kan finnas anledning att behålla elite betalkort. 40k baspoäng per år är inte helt fel och har man poäng till det går det att få 4 vouchers per år att nyttja.
 
Kan finnas anledning att behålla elite betalkort. 40k baspoäng per år är inte helt fel och har man poäng till det går det att få 4 vouchers per år att nyttja.
Ah självklart, bra poäng! Hade jag haft ett Elite betalkort hade jag nog också faktiskt behållt det - nu är det tyvärr bara ett menlöst Premium betal.
 

Taggen

Medlem
Kan finnas anledning att behålla elite betalkort. 40k baspoäng per år är inte helt fel och har man poäng till det går det att få 4 vouchers per år att nyttja.
Precis, sedan ser man till att ens partner skaffar ett Elite-kort och sedan skaffar man ett Premium genom denna kampanj och sedan sammankopplar man sina EB-konton och vips så kan man nyttja 7 vouchers (1 Elite betalkort, två Elite kreditkort, ett premiumkort) per år om man kommer upp i spend. Hmm... lockande.
 

Berglund

Medlem
Precis, sedan ser man till att ens partner skaffar ett Elite-kort och sedan skaffar man ett Premium genom denna kampanj och sedan sammankopplar man sina EB-konton och vips så kan man nyttja 7 vouchers (1 Elite betalkort, två Elite kreditkort, ett premiumkort) per år om man kommer upp i spend. Hmm... lockande.
Du tänker rätt men alldeles för litet - tänk stort!
Du behöver helt enkelt fler fruar, tänk sju stycken totalt - som du sedan tvångsansluter till din points pooling!
 
Last edited:

Taggen

Medlem
Du tänker rätt men alldeles för lite - tänk stort!
Du behöver helt enkelt fler fruar, tänk sju stycken totalt - som du sedan tvångsansluter till din points pooling!
Alla goda ting är inte sju. Sju gånger så mycket huvudvärk, frustration och utgifter, nä tack, det räcker med en. De behöver inte vara fruar jag tvångsansluter. Jag har hört att i kriminella kretsar så använder man sig av målvakter. Det kanske skulle fungera här med, de skapar konton och tecknar sig för kort som jag kontrollerar. :cool: Obs! Om någon polis eller SAS läser detta så skojar jag bara:rolleyes: eller?.....
 
Toppen