Senaste nytt

Kameror på resor

johhenrik

Medlem
Ja. Ju dyrare glugg desto mer skillnad blir det dessutom. Kika på bhphoto.com så får du bra riktmärken.

ESSA: En bra sak att veta också är att om du köper en Canon "rödringsglugg" så är det internationell garanti på dem. Det är det inte på de vanliga canongluggarna. Iaf var det så förr, har inte handlat på ett tag. När du är i New York så ska du passa på att gå till B&H Photo som agehall tipsar om. Det är en upplevelse bara att vara där.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Nu är jag ute på tunn is här, eftersom jag inte är 100% säker. Däremot har jag fått förklarat för mig att anledningen till det lägre priset är att kameratillverkarna inte har worldwide-garanti på gluggar i USA. Detta gör att om optiken går sönder så får man snällt ta och resa tillbaka (köper du ett dyrt objektiv så täcks kostnaden av de pengar du sparar genom att köpa det i USA).

Jag vet att detta har hänt en bekant, då han fick nej att reparera det i Sverige då det var inköpt i USA (Canon-objektiv). Dock är jag inte säker på att det verkligen är så. Kanske någon annan kan fylla i mina kunskapsluckor?

Se mitt svar till ESSA ovan.
 
Är det just när du reser du kör med den gluggen eller alltid? Annars måste jag nog ifrågasätta att du har en ytterst kompetent kamera i 7D, men du kör med en billig sigma-glugg. Det känns som att du inte får ut det bästa av kameran?!

Jag använder den när de gäller bilder på resor. Då främst dokumentera och sen även vid vanligt slöfotande. Har ordentliga telelinser och extenders samt fast 50 glugg. Fotar en del sport så då är 7D bra!
 

johhenrik

Medlem
Nu är vi tillbaka i de vanliga skyttegravarna, men varför ska man köpa något det står Canon på när Nikon är så överlägset mycket bättre..? ;)

Well, det var ju inte tänkt som flame bait, utan jag vill minnas jag läste ovan att ESSA hade en Canon. Men hur som, är det samma med Nikons "fingluggar" vad gäller garanti?
 
Nu är vi tillbaka i de vanliga skyttegravarna, men varför ska man köpa något det står Canon på när Nikon är så överlägset mycket bättre..? ;)
Jag som innan har tyckt att du är vettig. Jag måste ju helt ändra uppfattning nu, Nikon framför Canon? Det är ju lika befängt som Atari skulle vara bättre än Amiga!
 
Jag har en Sony Cyber-Shot DSC-W560 14.1 MP med dykarhus - mycket nöjd med den. Dock blir det mer och mer iPhone för den är med när det händer.
 
Toppen