Senaste nytt

Kalifornien - Östersund - 28-29/10 2019

MXP

Medlem
För ett par månader sedan bokade jag en awardresa T/R till USA för mig och sambon då vi ska över till Detroit i mitten av oktober för utbildning, därefter tänkte vi stanna 10 dagar i USA för semester. Resan till Detroit är spikad och jag bokade då halvtråkig return-flight mest för att ha något att utgå ifrån. Målet var sen att hitta ett par businessplatser hela vägen hem när det närmade sig. De senaste veckorna har jag letat och letat men inte lyckats hitta något. Jag vill därför be om experthjälp. Detta är alltså en resa som nu är bokad med 2-4-1 genom Star Alliance, målet är att boka om hemresan till något roligare än det som finns idag vilket är Ekonomi från San Diego till New York och sen Business därifrån.

  • Varifrån vill du börja din resa? Kalifornien någonstans, vi utgår från San Diego men kan flytta oss, Las Vegas skulle troligen funka också.
  • Var är din destination? Östersund
  • När vill/behöver du resa ut? 28 eller 29/10, troligen skulle även kvällen 27/10 funka.
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta? Ej applicerbart.
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass?
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (Bonusresa)
  • Vad är din budget? (per person) Poängen är redan utlagda och självklart är kostnaden för ombokning inga problem.
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Upplevelsen ombord
 

Senator

Moderator
Nu har jag inte kollat så mycket, men SAS har två platser ORD-ARN den 27/10. Inrikes i USA är svårt: United släpper väldigt lite i First.

Kolla lite SAN/LAX via Kanada är mitt tips eller håll ögonen öppna om LAX-Europa öppnas upp. Men inrikes First kommer vara svårt eftersom United gärna lämnar dessa som UPGR till statusmedlemmar.
 

MXP

Medlem
Nu har jag inte kollat så mycket, men SAS har två platser ORD-ARN den 27/10. Inrikes i USA är svårt: United släpper väldigt lite i First.

Kolla lite SAN/LAX via Kanada är mitt tips eller håll ögonen öppna om LAX-Europa öppnas upp. Men inrikes First kommer vara svårt eftersom United gärna lämnar dessa som UPGR till statusmedlemmar.

Jag inser att det verkar tufft att hitta annat än ekonomi inom USA. Tack för hjälpen, jag ska hålla utkik.

Jag upplever att swiss släpper rätt mycket från SFO numera.

Tack, jag ska hålla koll på SFO!
 
Toppen