Senaste nytt

Kalasbillig taxi till Arlanda!

vicce

Medlem
Ska definitivt prova Blå Taxi när jag åker från Stockholm till Arlanda. Åt andra hållet är det billigare för mig att åka Arlanda Express eller flygbuss.
 

Jacob

Medlem
Nu på morgonen skickade Blåtaxi ut en pressrelease att de sett över sin prisstruktur.

En taxiresa Arlanda-Stockholm city bokad i förväg via telefonbokningen kostar fortsatt 325 kronor, däremot sänker de nu priset på obokade taxiresor från 595 kronor till 470 kronor. Blåtaxi uppger själva att deras målsättning är att alltid vara billigast, oavsett typ av resa.
 

Europa

Medlem
Har åkt med Blå Taxi ett par gånger, har fungerat bra! Dock begränsat med tillgängliga tider så boka i god tid i förväg...
 

Bryant

Medlem
Fick detta nyss av Blå taxi.

Vi har en resa bokad med dem redan, måste vi acceptera prishöjningen? Jag vet att det fortfarande är billigt...

Hej!

Tack för att ni bokat resa med Blåtaxi!

Från och med 2013-03-01 justerar vi tiderna då det är möjligt att åka resan City-Arlanda för 175 kr, till att gälla kl 17.00 till 22.00. Övrig tid gäller vårt ordinarie pris 325 kr.

Bakgrunden till justeringen är en allt högre efterfrågan på våra resor till Arlanda. Vi gör därför vissa justeringar av vårt schema för att kunna erbjuda fler tider och resor till Arlanda. (Inom kort räknar vi med att kunna erbjuda tiderna 05.30 samt 07.30, utöver de befintliga morgontiderna.)

Tyvärr kan vi inte erbjuda någon rabatt för de som bokat resan innan 1 mars. Det går att avboka resan genom länken i bekräftelsemailet fram till 8 timmar innan avresa. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta medför!

Vänligen
Blåtaxi AB
 

Gus

Medlem
Jag fick samma mail, har 2 resor inbokade med dem. Jag antar att man måste acceptera höjningen, alternativt avboka. De är ju fortfarande billigast, men nu börjar de närma sig Taxi Solna. Hos Taxi Solna kan man ju dock bestämma precis vilken tid man vill att bilen ska komma.
 

Bryant

Medlem
Det är just det son får mig att vilja avboka. Brukar åka med airportcab för 390:- och då väljer man egen hämtningstid. Det blir nog till att avboka...
 

andersl

Medlem
Hade en bokning med Blåtaxi till ARN nu på torsdag, men fick precis mail:

Hej!

Blåtaxi AB har försatts i konkurs och verksamheten har därmed upphört.

Därför kan vi ej utföra den av er bokade resan. Vi är ledsna för detta

och hoppas ni finner annat lämpligt alternativ för er resa.


/Vänligen,

Blåtaxi

Trist att det inte fungerade, trots prishöjningen så var det fortfarande ett bra alternativ...
 
Toppen