Senaste nytt

Köpenhamn - Världen 3 vuxna i Första klass sökes (award)

johan_fbg

Medlem
Tänkte bjuda min bror och syster på en resa i första klass då aldrig rest i premiumkabin tidigare. Tänker en långhelg i höst, destination egentligen oviktig - fokus på upplevelse i luft och på mark. Vill ge de max wow-faktor.

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Öppen för förslag! En natt på destinationen.
  • När vill/behöver du resa ut? 24OKT - 12DEC
  • När vill/behöver du komma hem? 28OKT - 16DEC
  • Hur länge vill du vara borta? Torsdag till söndag eller fredag till måndag
  • Hur många personer som skall resa? Tre vuxna
  • I vilken kabinklass? Första klass
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Har 500 000 EB-poäng och två vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? Upplevelse ombord och i loung
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Endast stopp som förhöjer flygupplevelsen
 

Taggen

Medlem
Ja, den blir svår med tanke på att Thai släpper sina biljetter från CDG, FRA och LHR betydligt närmare avgång numera, Asiana slutar med first den 1:a september och LH släpper inte förrän 14 dagar innan avgång. ANA släpper inte tre platser vad jag sett så hoppet är väl SQ men jag tror du bara kan få loss max två från Europa. Kvarstående alternativ är alltså Air China vars första klass inte är något att hurra över om man får tro bloggarna. Hopper står nog till att du får bevaka Thai de datum du vill ha och ev. boka om till LH F om det släpps platser men då får ni åka på väldigt kort varsel.
 

squeezen

Medlem
Tänkte bjuda min bror och syster på en resa i första klass då aldrig rest i premiumkabin tidigare. Tänker en långhelg i höst, destination egentligen oviktig - fokus på upplevelse i luft och på mark. Vill ge de max wow-faktor.

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Öppen för förslag! En natt på destinationen.
  • När vill/behöver du resa ut? 24OKT - 12DEC
  • När vill/behöver du komma hem? 28OKT - 16DEC
  • Hur länge vill du vara borta? Torsdag till söndag eller fredag till måndag
  • Hur många personer som skall resa? Tre vuxna
  • I vilken kabinklass? Första klass
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Har 500 000 EB-poäng och två vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? Upplevelse ombord och i loung
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Endast stopp som förhöjer flygupplevelsen
Jag hade också gjort som @Taggen säger.
Sikta in dig/er på en viss helg (undvik höstlovs veckor) och sedan ha is i magen och var flexibel med destination.
Lounger är ju tex de samma om du åker från FRA eller MUC osvsett destination.

Bevaka Thai, boka upp om
Det släpps där sedan boka om. Risken framöver om man är två pers eller mer är ju att man bara kommer kunna åka LH, air china eller thai. Varav de enda som går att boka tidigt är Air china.

Singapore som försvinner first på CPH kanske om man har tur går att hitta något från LHR. Men generellt går de nog åt tidigt.
 

squeezen

Medlem
Jag hade också gjort som @Taggen säger.
Sikta in dig/er på en viss helg (undvik höstlovs veckor) och sedan ha is i magen och var flexibel med destination.
Lounger är ju tex de samma om du åker från FRA eller MUC osvsett destination.

Bevaka Thai, boka upp om
Det släpps där sedan boka om. Risken framöver om man är två pers eller mer är ju att man bara kommer kunna åka LH, air china eller thai. Varav de enda som går att boka tidigt är Air china.

Singapore som försvinner first på CPH kanske om man har tur går att hitta något från LHR. Men generellt går de nog åt tidigt.

Edit: kan tipsa om att awardfares ger riktigt bra översikt på lediga platser till alla destinationer. Filtrera på kabin, antal passagerare och viola, då får fram massor.

Just nu finns bara air china avgångar tillgängliga för tre i first dina datum. (10 val)
 

johan_fbg

Medlem
Ja, den blir svår med tanke på att Thai släpper sina biljetter från CDG, FRA och LHR betydligt närmare avgång numera, Asiana slutar med first den 1:a september och LH släpper inte förrän 14 dagar innan avgång. ANA släpper inte tre platser vad jag sett så hoppet är väl SQ men jag tror du bara kan få loss max två från Europa. Kvarstående alternativ är alltså Air China vars första klass inte är något att hurra över om man får tro bloggarna. Hopper står nog till att du får bevaka Thai de datum du vill ha och ev. boka om till LH F om det släpps platser men då får ni åka på väldigt kort varsel.

Tack, vad är ”betydligt närmare avgång”? Några veckor eller?
 

squeezen

Medlem
Tack, vad är ”betydligt närmare avgång”? Några veckor eller?
Oklart. Har en resa om 3v där F kabinen är tom (9 säten minst säljs) på CDG-BKK med thai och inte en enda F släppt ännu.
Kanske är nån form av blackout i sommar dock... sedan thai gjorde om sitt program och då availability för partners för ett tag sedan finns inga tydliga linjer för vad som gäller.
 
Toppen