Senaste nytt

Köpenhamn-Texas/(USA alternativ) i Business class med Star Alliance

Senator

Moderator
Tack grabbar/grabbinor. Då är det ju bara att boka, tänker jag. Så har jag på något sätt ändå säkrat destinationen. Och tidpunkt... jag det får bli när det blir :)
Följdfrågan är väl bara om Sveg kan hitta några datum till samma destination om första alternativet blir inställt(?)

Det är alltid en utmaning. En tanke är att du bokar din USA-resa som du vill och om det inte går så flyttar ni till nästa år. Men utmaningen med det är väl att barn nummer två hinner bli två år, så då måste du ha en plats till då. Sen kan du bara boka 330 dagar framåt så det blir en annan utmaning.

Tyvärr sitter du i samma sits så många andra medlemmar. Vad är bäst att göra med det man har? Själv sitter jag med två vouchers som går ut den sista mars utan planer för hur dessa skall användas.
 

Tongen2

Medlem
Tack grabbar/grabbinor. Då är det ju bara att boka, tänker jag. Så har jag på något sätt ändå säkrat destinationen. Och tidpunkt... jag det får bli när det blir :)
Följdfrågan är väl bara om Sveg kan hitta några datum till samma destination om första alternativet blir inställt(?)
Japp lite så tänker jag med! Spika destination, hoppas på det bästa, om inte hoppas på att det går enkelt att bara flytta fram datumet på resan i så fall.
Det blir ju lite ett framtida problem om det går att lösa där och då eller inte :D Men det lär ju inte vara några problem hoppas jag.
 

Kimmen00

Medlem
Japp lite så tänker jag med! Spika destination, hoppas på det bästa, om inte hoppas på att det går enkelt att bara flytta fram datumet på resan i så fall.
Det blir ju lite ett framtida problem om det går att lösa där och då eller inte :D Men det lär ju inte vara några problem hoppas jag.

Så gör jag på alla mina bokningar.. har påsklov 21, sommar 21, höstlov 21, jullov 21 till diverse destinationen utanför EU.. får skjuta dem en efter en till lovet därefter..
 
Det tråkiga i detta är att jag inte ser det så troligt att ni kommer kunna resa in i USA under denna period, och om det är möjligt är det stor chans att det kommer med massa restriktioner om att man måste sitta i karantän vid ankomst. Men om vi bortser från den biten så verkar det finnas några möjligheter.
Har sökt lite på Air Canadas sida och United och det kommer upp en del resultat. På Air Canadas sida är det dock troligt att antalet platser är bättre för dom själva än för Eurobonus. Men någon av dessa utresor går kanske att nyttja. Alla sökningar är gjorda för 3 award biljetter.

Börjar med en sökning från London, här har ni sedan direktflight till Houston från Istanbul och ni borde kunna ta er till Istanbul på något sätt fårn Köpenhamn.
Visa bifogad bild 116412

Nästa alternativ som dyker upp vid sökning från Köpenhamn är Swiss via Chicago och inrikes i ekonomi. Ingen höjdare med en economy flight så sent, framförallt inte med jetlag, men skulle fungera och med en "bra" agent kanske ni kan få en övernattning i Chicago
Visa bifogad bild 116413

Hemresa verkar finnas en hel del också på lite olika datum, här är ett exempel. Åter igen ekonomi inom USA men det får ni nog räkna med.
Visa bifogad bild 116414

Med detta sagt så är det svårt att söka på detta då vi inte vet exakt vad som finns.
Då du har rätt så klara riktlinjer och datum på när du vill åka skulle jag ringa till SAS på måndag morgon och se vad de hittar när de söker på CPH-IAH för 3 personer i business. Det här borde gå att boka med tanke på att jag får upp ovan förslag på mina första sökningar vilket tyder på att det åtminstone finns en hel del biljetter att tillgå.

Hej Palmen, (och er andra)
Ringde precis mitt första samtal till personalen på SAS, och precis som jag läst på diverse trådar genom åren så verkar det där med att se tillgänglighet något av ett lotteri.

Jag hittade en bra möjlighet för oss till Kenya. Lite förvånad men något glad - då jag på er avrådan styrde bort tanken på USA i Juli.

Jag hittar följande möjlighet på www.united.com
2021-07-07__4x(I)__ CPH - FRA ... LH 827
2021-07-07__4x(I)__ FRA - MBA ... LH 592
2021-07-17__4x(X) _ MBA - ADD ... ET 323
2021-07-18__4x(I)__ ADD - CAI ... MS 852
2021-07-18__4x(I)__ CAI - CPH ... MS 759

Ringde som sagt SAS precis, men de hittar bara första LEG i min lista... :/
FRA - MBA dyker inte upp, alls.
Från MBA tillbaka till CPH är det max 2 i biz hela vägen.

Vad gör ni i det här läget? Ge upp eller ska man ringa igen och hoppas att en annan i personalen hittar något imorgon?

Tacksam för alla tips :)
 

Senator

Moderator
Hej Palmen, (och er andra)
Ringde precis mitt första samtal till personalen på SAS, och precis som jag läst på diverse trådar genom åren så verkar det där med att se tillgänglighet något av ett lotteri.

Jag hittade en bra möjlighet för oss till Kenya. Lite förvånad men något glad - då jag på er avrådan styrde bort tanken på USA i Juli.

Jag hittar följande möjlighet på www.united.com
2021-07-07__4x(I)__ CPH - FRA ... LH 827
2021-07-07__4x(I)__ FRA - MBA ... LH 592
2021-07-17__4x(X) _ MBA - ADD ... ET 323
2021-07-18__4x(I)__ ADD - CAI ... MS 852
2021-07-18__4x(I)__ CAI - CPH ... MS 759

Ringde som sagt SAS precis, men de hittar bara första LEG i min lista... :/
FRA - MBA dyker inte upp, alls.
Från MBA tillbaka till CPH är det max 2 i biz hela vägen.

Vad gör ni i det här läget? Ge upp eller ska man ringa igen och hoppas att en annan i personalen hittar något imorgon?

Tacksam för alla tips :)

Air Canada visar också samma tillgänglighet på utresan men hem är det värre. Jag ser inte alls det du ser på United på hemresan
 
Air Canada visar också samma tillgänglighet på utresan men hem är det värre. Jag ser inte alls det du ser på United på hemresan

Tack för att du kollade, Senatorn :)
Jag fick söka alla legs individuellt på hemresan. Att söka MBA-CPH direkt gav inget utslag. Notera att första leg på hemresan endast finns är ekonomi.

men visst är det Best Saver Award jag ska kolla på på United.com ?
 
Ja men United är inte SAS. Bara för att det visas på United.com är det i sig ingen som helst garanti för att du kan boka det med SAS Eurobonuspoäng. Det är endast en mer eller mindre god indikator på vad som kan tänkas finnas.
Alla ära till SAS, men det vore ju trevligt om man kunde leta på SAS egen hemsida efter biljetter till deras eget partner program (Vouchers + Star Alliance). Men den funktionen har varit nere i snart 1 år...
 
Toppen