Senaste nytt

Köpa taxfree från Dubai och ta med till Sverige med mellanlandning?

vicce

Medlem
Hur fungerar det med att köpa med sig alkoholhaltiga drycker från flygplatsen i Dubai och sedan ha mellanlandning i Istanbul? Går det, eller kommer de säga att jag måste checka in flaskorna i Istanbul?
 

johhenrik

Medlem
Jag skulle inte handla i Dubai. Jag skulle vara rätt säker på att de tar det i säkerhetskontrollen i Istanbul som du går igenom.
 

Direktorn

Medlem
Köpte whiskey i Dubai feb 2013. Säkerhetspåse från taxfreebutiken. Flög med Turkish via Istanbul till Arlanda. Ingen hade några invändningar mot min taxfree påse.
 

vicce

Medlem
Köpte whiskey i Dubai feb 2013. Säkerhetspåse från taxfreebutiken. Flög med Turkish via Istanbul till Arlanda. Ingen hade några invändningar mot min taxfree påse.

Då borde det ju vara safe... Ska göra samma resa, fast till Landvetter. Vore dock dumt att lägga ut massa pengar om det sedan kommer hällas ut i en säkerhetskontroll..
 

johhenrik

Medlem
Aha, trodde länder utanför EU var billiga... Har väldigt dålig koll dock.

Alltså... du ska nog inte lita till hundra procent på mig på detta området tror jag. Jag är inte säker på att jag har hundra koll på detta. :) Men, jag tycker priserna både i Dubai och Istanbul ligger i klass med vad man kan handla i butik i flera länder i Europa. Men som sagt, jag handlar sällan tax-free numera och när jag gör det är det för att det är enkelt, inte för att det är billigast. Vi kanske skulle starta en tips-tråd med bra tax-free på olika flygplatser. :) Blir ju ganska subjektivt såklart, men kan ju vara kul info att ha i bakhuvudet. :)
 
Toppen