Senaste nytt

Köpa Rolex GMT master II eller ej

JacobGBG

Medlem
Personligen har jag större förståelse för folk som köper en kostsam klocka vs bil. Då den förstnämnda håller längre och med mindre värdeminskning.

Däremot upplever jag Rolex som övervärderad. Jag har högre respekt för Patek philippe, Bretling, hublot eller tillochmed bara en vanlig Omega Seamaster.
 

freno

Medlem
Personligen har jag större förståelse för folk som köper en kostsam klocka vs bil. Då den förstnämnda håller längre och med mindre värdeminskning.

Däremot upplever jag Rolex som övervärderad. Jag har högre respekt för Patek philippe, Bretling, hublot eller tillochmed bara en vanlig Omega Seamaster.
Självklart kan rolex anses övervärderad, men håller priset ruggit bra till skillnad från omega och breitling. Patek gör riktigt fina klockor. Kul medmomega som äntligen börjar få lite egna urverk istället för modifierade vanliga etaverk. Gillade breitling förut,nhade en seawolf och navitimer men tycker numera att de är för plottriga ;)
 

Valley

Medlem
Just ja, om du nu ska spendera så här pass mycket pengar på en klocka, se för guds skull till att du köper en som tål att stoppas i en kavajficka medan du går igenom säkerhetskontrollen. Tål inte klockan det anser jag att du blivit lurad.

Varför inte sätta klockan på armen. Då blir det aldrig något tjat.
 

Valley

Medlem
Personligen har jag större förståelse för folk som köper en kostsam klocka vs bil. Då den förstnämnda håller längre och med mindre värdeminskning.

Däremot upplever jag Rolex som övervärderad. Jag har högre respekt för Patek philippe, Bretling, hublot eller tillochmed bara en vanlig Omega Seamaster.

Skulle nog påstå att Breitling ligger väldigt högt vad gäller övervärderade ur. Är väl i princip en uppsnoffsad Omega, innerst inne.
Och värdemässigt kan det bli en bra affär. Har själv snart dubblat värdet på min - fast då har den varit med i snart 25 år.
 

Valley

Medlem
Du har inte flugit så mycket om du aldrig blivit ombedd att ta av klockan vid security...

Missförstånd !
Trodde tanken var att man skulle lägga den nya klockan direkt i kavajfickan för att man inte ville "skada" den på vägen hem. Tro det eller ej. Men det finns faktiskt människor som gör så. Och så har dem originalkartongen med kvittot i handbagaget.
Så länge det är EU är det inga problem nu för tiden. Men jag känner till de som åkt dit ordentligt vid en kontroll.
 
Toppen