Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

JacobGBG

Medlem
Rolex har själva skapat denna situation. Oavsett vad man tycker om Watchfinders så börjar deras konstanta klankande på Rolex kännas relevant.
 

TravelARN

Medlem
Jag ska åka till Schweiz i November och tänkte passa på att lämna in min Rolex för lagning samt eventuellt köpa en ny.
Är det någon skillnad i var nånstans i Schweiz man köper/lagar en Rolex? Jag planerar att besöka Zürich och Luzern.
 

TP12

Medlem
Jag ska åka till Schweiz i November och tänkte passa på att lämna in min Rolex för lagning samt eventuellt köpa en ny.
Är det någon skillnad i var nånstans i Schweiz man köper/lagar en Rolex? Jag planerar att besöka Zürich och Luzern.

Om du tänker betala moms när du återvänder till Sverige (om du nu bor här) så blir det nog ingen jättebra deal att köpa i CH. Tänker du chansa på att inte fastna i något tullfilter så kan det bli lite billigare.

Är det en modell du kan få tag på där utan att ha relation med säljaren sen innan så kan du sannolikt få tag på den här också.
 

Jonas C

Medlem
Är det någon specifik modell du är ute efter? Om du är ute efter en datejust i damstorlek med diamanter så ska du kunna gå in på vilken Rolexbutik som helst och köpa den.

Allt i stål är däremot svårt att köpa. Förutsätter att man sätter sig på väntelistor och smörar riktigt ordentligt för AD:n.
 
Last edited:

ante_77

Medlem
Är det någon specifik modell du är ute efter? Om du är ute efter en datejust i damstorlek med diamanter så ska du kunna gå in på vilken Rolexbutik som helst och köpa den.

Allt i stål är däremot svårt att köpa. Förutsätter att man sätter sig på väntelistor och smörar riktigt ordentligt för AD:n.

Ja, för skulle en AD råka ha inne en stålrolle, så skulle han klippa den privat direkt och evt sälja vidare dagen efter på första bästa annonsställe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen