Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av perhall, 22 Juli 2015.

1. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I just detta fallet vill man ha klockan från en Rolex återförsäljare eftersom alla andra handlare på den grå marknaden har priserna som jag anger att man kan sälja klockan för, dessa handlare har i stort sett alltid äkthets bevis etc så det är priset som skiljer, men som sagt det är just nu nästan bara dom modellerna jag nämner som har denna premium, en Explorer II tex kostar mindre på andra hands marknaden än den gör ny från Rolex handlare.

2. Erth

Erth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns inga andra än Rolex som säljer Rolex

Är det inte Rolex du köper klockan hos så är det högre priset som gäller. Då är klockan såld för andra gången.

3. daniel_se

daniel_se Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får nog refresha dina växelkurser lite :)

4. sandek

sandek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Missar hen med 0,1 eller vadå?

Berglund, daniel_se, Tonton och 1 annan gillar detta.
  5. daniel_se

daniel_se Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja jävlar det är jag som blandat ihop med EUR. Jag somnar om :)

nissefalk och Tonton gillar detta.
  6. Moco

Moco Medlem

Var får man ens tag i en ny Rolex i sportmodell numera?

Hade i torsdags morse den extrema oturen att få en pistol mot huvudet i Sao Paulo och bli av med min Submariner. Klev ut från Congonhas-flygplatsen och tog en taxi. Dröjde givetvis inte många minuter innan en motorcykel kör upp på min sida och riktar en revolver i huvudet på mig. Ingen skottsäker bil, så det hade förmodligen blivit möte med skaparen för både mig själv och kollegan om klockjäveln inte lämnats över.

15 år av tjänsteresor i Brasilien utan problem (om än med försiktighetsåtgärder), men uppgraderar nu rekommendationen för Brasilien till Venezuela-nivå med aktiv targeting på flygplatserna - vilket var polisens direkta kommentar.

Bortsett från allt annat strul ett rån innebär så ringde jag Nymans Ur för att förstå pris och tillgänglighet, och det var förmodligen den sämsta, mest indolenta konversation med en klockbutik jag någonsin haft. Totalt ointresserade whatsoever. För att inte nämna försäkringsbolagen som vill få dig att känna dig som skurken.

Räknar med att det ekonomiskt sätt blir en ordentlig smäll, men frågan är hur man överhuvudtaget får tag i en ny klocka?

7. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Himla trist historia, skönt att du inte råkade ännu värre ut, träffade en Amerikansk pilot i Buenos Aires förra sommaren som precis hade blivit av med sin Rolex på liknande sätt.

Enkelt svar på din fråga, man får inte tag i ny klocka från Rolex AD om man inte har en ruskig tur eller riktigt bra kontakter med en AD, jag har varit på massor av Rolex butiker världen över och man ler lätt när man frågar om en GMT Master eller Daytona, hade tur för 2 år sedan då jag fick tag i en Explorer II. Det enda jag sett är GMT Master pepsi i vitguld eller en Daytona 2 tone i stål och guld, detta över en period på de senaste 3 åren.

Nya Rolex sport ur finns på blocket eller på andrahands marknader i Hong Kong i New York (plus säkert fler städer), dock till ett betydligt högre pris än vad Rolex list pris är

jerixon gillar detta.
  8. sandek

sandek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad har du för uselt försäkringsbolag?

9. Moco

Moco Medlem

If i arbetet, privat Hedvig/HDI Global.

Den privata har inte ens gått att få kontakt med.

10. sandek

sandek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Katastrof. Finns bolag som är kanon i såna situationer.

Autonom och Moco gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!