Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dbodenfo

Medlem
För små handleder är de klockor som nämnts utmärkta. Tudor kanske en av de mest prisvärda klockorna just nu med inhouse movement.

En kompis till mig köpte en Tudor Pelagos i blått och kör den med det blåa gummi armbandet. Det är faktiskt en riktigt bra och najs klocka. Att den är gjord i titan är inte helt fel heller. Men precis som sagt. Det är en klocka med mycket prestige och heritage men som är nästan snäppet coolare än dess egna premie märken.
 

Valley

Medlem
Min klockportfölj som jag vårdat ömt enligt Buffet/Spiltan-Pär modell har efter många år börjat få respektabel storlek. Nu till en sån grad att jag faktiskt måste börja bestämma vad jag vill ha! Döm då av min besvikelse när jag börjar kolla runt att många av de typiska dykklockorna passar väldigt dåligt på mig. Jag har riktigt små händer och taniga vrister. En Submariner på mig ser alldeles blaffig ut. Vad finns det för vettiga alternativ?

LUC Pro one.
 

Jonas C

Medlem
Såg en Air King i fönstret hos handlaren i Queenstown. Möjligt att köpa skattefritt för 8250 NZD vilket får anses vara ett väldigt bra pris.
 

Migato

Medlem
Hjälp en som är helt ny i klockvärlden att förstå. Har länge hört att vissa modeller som är eftertraktade såsom Rolex Batman går att sälja till ett dyrare pris om man får tag på en.

vad för marginaler pratar vi om?
Vad skulle en Air King för 8250 NZD som Jonas C pratar om kunna säljas för här i Sverige?
 

sandek

Medlem
Hjälp en som är helt ny i klockvärlden att förstå. Har länge hört att vissa modeller som är eftertraktade såsom Rolex Batman går att sälja till ett dyrare pris om man får tag på en.

vad för marginaler pratar vi om?
Vad skulle en Air King för 8250 NZD som Jonas C pratar om kunna säljas för här i Sverige?
Du ska ju pröjsa när du tar in den i Sverige...
 

zippan

Medlem
Hjälp en som är helt ny i klockvärlden att förstå. Har länge hört att vissa modeller som är eftertraktade såsom Rolex Batman går att sälja till ett dyrare pris om man får tag på en.

vad för marginaler pratar vi om?
Vad skulle en Air King för 8250 NZD som Jonas C pratar om kunna säljas för här i Sverige?
Air King, 10-20% under listpris. Ingen populär klocka, den fula ankungen.
 

nissefalk

Medlem
Hjälp en som är helt ny i klockvärlden att förstå. Har länge hört att vissa modeller som är eftertraktade såsom Rolex Batman går att sälja till ett dyrare pris om man får tag på en.

De som är mest populära just nu är GMT Master II Batman och Pepsi samt Daytona Cosmograph Steel, de 2 första kostar ca 10,000 USD i USA dvs ca 95,000SEK och de säljs just nu för ca 130-160k i Sverige, Daytonan kostar i USA 13,400 USD ca 126,000 SEK och säljs för 240-280k i Sverige.

Det är dock nästan omöjligt att få tag i någon av dess klockor från en officiell Rolex handlare,.
 

Migato

Medlem
De som är mest populära just nu är GMT Master II Batman och Pepsi samt Daytona Cosmograph Steel, de 2 första kostar ca 10,000 USD i USA dvs ca 95,000SEK och de säljs just nu för ca 130-160k i Sverige, Daytonan kostar i USA 13,400 USD ca 126,000 SEK och säljs för 240-280k i Sverige.

Det är dock nästan omöjligt att få tag i någon av dess klockor från en officiell Rolex handlare,.

Jag förstår, och man vill ha det från en officiell rolexhandlare för äkthetsbevis/garanti eller? Andra återförsäljare funkar inte? Stora skillnader i pris ju
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen