Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

perhall

Medlem
Hallå,
ursäkta, detta kanske står nån annanstans men har svårt att få överblick. Köpte min senaste klocka i Hong Kong billigt men det är sex år sen. Nu dags för en Rolex som present... man hör så mycket: LHR T2, HKG, Singapore, nån urhandlare man känner, Schweiz... någon som har ett tips. Givet valutakurser och annat ändras ju förhållanden kontinuerlig...
Tack på förhand
Per
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fredrik996

Medlem
Billigaste jag kan komma är om man känner nån som har ett icke EU pass som kan köpa den Momsfritt i sverige.
Sen köper du den enkelt av din vän på en tripp utomlands?
Annars tror jag Rolex har "världspriser" så en klocka ska kosta lika mycket runt hela världen. oavsett skatteskilnad?
 

Flying P

Medlem
Hallå,
ursäkta, detta kanske står nån annanstans men har svårt att få överblick. Köpte min senaste klocka i Hong Kong billigt men det är sex år sen. Nu dags för en Rolex som present... man hör så mycket: LHR T2, HKG, Singapore, nån urhandlare man känner, Schweiz... någon som har ett tips. Givet valutakurser och annat ändras ju förhållanden kontinuerlig...
Tack på förhand
Per
Här kan du nog få relevant info.. lycka till.
TTT - www.timetotalk.se - Klockforum
Klocksnack
 
Om du känner någon som gör utlandstjänst för Försvarsmakten så brukar det gå att beställa klockor från Sverige, momsfritt och med rabatt via en specifik klockhandlare.
 

Traveller

Medlem
Bästa är ju att ha en utlandssvensk som köper åt dig. Själv köpte jag min innan sommaren med vetskapen om att jag skulle få tillbaka momsen. Men, jag hade en otroligt tur då jag skickade mail och frågade och uraffären i Stockholm kring priset. Fick svar tillbaka som var personligt. Hoppsan, kände visst säljaren så det blev 20% rabatt och sedan momsen tillbaka. En riktigt bra affär.
 

John Mack

Medlem
Min vän brukar köpa begagnade men inte använda klockor på stora klockaffärer i Tokyo. 20-40% rabatt, oöppnade med garanti. Vet inte om det stämmer men han hävdar att några är köpta på lån och sedan sålda direkt av köparen för att få loss cash (ingen vidare affärside...).
 

ACervin

Medlem
Man skall alltid diskutera priset även i en Svensk uraffär. Nu är kanske inte Rolex den mest lättprutade men ibland kan man ha tur beroende på modell. Omega Breitling, IWC etc bör man kunna få ner 20% från listpriset. Så använd färdigprutat pris när du jämför med priser utomlands. Personligen föredrar jag att köpa ganska nytt men begagnat. Då sparar du 30% även på Rolex.
 

perhall

Medlem
Tack för tips! I Hong Kong var regeln för Tag Heuer att de absolut inte fick ge mer än 20 procent för då skulle de bli av med kontraktet. Men min fru övertalade säljaren att ge 33 procent så vi fick ett kvitto på RRP -20 procent, sen ett på en retur...
PH
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen