Senaste nytt

Köpa poäng SAS

chillicat

Medlem
Tjena!

Bara jag som bara får upp detta när jag försöker köpa poäng med SAS?

Tänker om det är min dator eller mitt konto det är fel på, eller om det är något systemfel hos SAS. :)

Skärmavbild 2020-01-15 kl. 11.20.27.png
 

Berglund

Medlem
Poäng ska man generellt inte köpa, så till vida att man bara saknar en försumbar lite slatt för att kunna boka drömresan idag. Priset på 20 öre per poäng är högt och tämligen avskräckande. Det finns många sätt att indirekt ”köpa sig” poäng i prisintervallet 10-15 öre per poäng, betala fakturor med kort via Betalo/Billhop dyker upp som direkta alternativ. Det är ofta en mycket dålig affär att köpa poäng direkt av Moderskeppet - gör inte det!
 

chillicat

Medlem
Poäng ska man generellt inte köpa, så till vida att man bara saknar en försumbar lite slatt för att kunna boka drömresan idag. Priset på 20 öre per poäng är högt och tämligen avskräckande. Det finns många sätt att indirekt ”köpa sig” poäng i prisintervallet 10-15 öre per poäng, betala fakturor med kort via Betalo/Billhop dyker upp som direkta alternativ. Det är ofta en mycket dålig affär att köpa poäng direkt av Moderskeppet - gör inte det!

Låter smart. Kollar på att boka Stockholm - Hongkong, i plus för 2 pax i aug/sept kostar det 80.000 poäng med 2-4-1.. Har 77 924 poäng nu, verkar inte finnas sådär vansinnigt många platser kvar så blev liiite stressad, men får in de sista poängen i februari så är nog lika bra att vänta. Får ju in de sista poängen gratis.
 

Berglund

Medlem
@chillicat Då hade jag i ditt läge kollat om det finns något du kan/vill/behöver handla från exempelvis Lyko, Gymgrossisten eller inkClub. Dessa har alla rykte/rapporter om sig att snabbt sätta in poängen på ditt EuroBonuskonto, ofta inom 24 timmar. Är det bara ca 2100 poäng du behöver borde det kunna lösas idag eller imorgon.

Edit: För att få poängen för dessa inköp går du först till onlineshopping.sas.se och loggar in med ditt Eurobonuskonto. Därefter stänger du noga av alla adblockers, ghostery-tillägg och liknande. Sist av allt letar du nu upp webbshoppen där du vill/ska handla och klickar dig vidare till denna. Handla sedan som vanligt och poängen bör komma strax därefter.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Alternativt handla på Coop, poängen kommer in direkt när man gör en överföring och det är 20% växlingsbonus t.o.m den 17:e.
Cooppoängen kommer också in direkt på coopkontot.
 
D

Deleted member 30163

Guest
överförde lite amex poäng till SAS, var inne på kontot inom 24 timmar
 

Delayed

Medlem
Det är ofta en mycket dålig affär att köpa poäng direkt av Moderskeppet - gör inte det!
Rent generellt håller jag med, men...

Kollar på att boka Stockholm - Hongkong, i plus för 2 pax i aug/sept kostar det 80.000 poäng med 2-4-1.. Har 77 924 poäng nu,
För strax norr om 400 pix hade jag också kastat mig på poängköpknappen i detta läget om det var "viktiga" biljetter jag hittat. Du har ingen bekant/polare/släkting/arbetskamrat/procentare i din närhet med minst några tusen (slask)poäng som du kan bilda Point Sharing grupp med eller bjuda in till din grupp om du redan är med i en?

Point Sharing | SAS
 

Borje L

Medlem
Jag har köpt mycket poäng flera ggr och tycker det är en bra tjänst och faktiskt ganska prisvärd i vissa situationer. SAS business för barn med FlyPremium kostar 30000 poäng. Så 6000 kr (200 kr/1000 poäng) för en businessbiljett är ju ett ganska bra pris.
 
Toppen