Senaste nytt

Köpa på sig Champagne, lite tips tack

Olsson91

Medlem
Köpt flera flaskor Bollinger RD 1988. Som ska sparas. Goda som få! :) Men svåra att få tag på ibland :/
 
Last edited:

Homer

Medlem
Idag har jag lärt mig att man kan beställa vissa varor online på bolaget tack vare Er. Detta skall nyttjas under förmiddagen. Vidare är några flaskor jag är intresserad av tvunget att beställas på bolaget i butik (som den Krugen jag drack) Tipsen i alla prisklasser och årgångar kommer in hela tiden. Denna och kommande veckor kommer att bli intensiva.
Era tipps är verkligen uppskattade

DU menar såhär?
drinking%20champagne.png
 

Marcus01

Medlem
Kör du bil ner då eller?

Japp, bor i STO så vi (jag +1, måste ju tänka på vikten...) bilar till GOT och tar Stena Line till Kiel. Sen en heldag i bilen och kommer till Epernay eller Etoges på kvällen. Övernattning med god mat och Champagne och dagen efter besöker vi de gårdar enligt en körplan vi bestämmt sedan tidigare. Brukar hinnas med mellan 6-8 stycken. Provsmakning och köp. Om man ska hålla vikten på bilen (XC60 sist vi körde ner) får man in ca 40 lådor, en flaska väger ca 2 kg, och nån låda öl på det. Framåt sen eftermiddag bilar vi upp en bit i Tyskland, bor på lämpligt hotell och är man nere rätt tid på året så köper man nyskördad, vit sparris och packar in i fuktiga handdukar så klara de bilresan hem. Dagen efter är det sista biten genom Tyskland till Kiel, kan vara rejält med trafik så lite god tid kan rekommenderas. En natt på färjan och sen är man hemma i STO igen strax efter lunch.
Folk brukar säga att det är idioti men på det här forumet klassas ju detta som en fullt normal helgsyssla...;-)
Jag har åkt en gån om året de sista 3 åren och kommer om det finns tid att ta en tur ner i maj igen.
 

Dr. Miles

Expert
Frakten av en EUR pall (Jag räknade ca 1 m[SUP]3[/SUP]) med 1 tons vikt kostar ca 4.000-5.000 SEK mellan Frankrike och Sverige.
Man kan kanske få bättre priser om ni kontaktar MarcusC. ;)
 

Viking75

Medlem
Hmnnn... gott!
Ja det rullar på nu.
Jag har i vanlig ordning gått lite fort fram! Kan någon tipsa om en liten billig vinkyl? Den kommer givetvis att ersättas med en eller flera bra bra inom något halvår.
 

A380*G

Medlem
Plockade just upp min första flaska Krug (grande cuveée) på bolaget idag. :)
Jag är ny på det här men vill verkligen njuta av livet ibland och således bygga upp ett mysigt lager med Champagne för framtiden.
Jag tillhör typen som vill ha valuta för pengarna, men inte drar mig för att lägga det lilla extra om det behövs. Med det menar jag att jag inte ser pris som så viktigt. Ibland kanske tillfället passar för en 300 kronors flaska men jag vill inte spendera mer än 10 000 för en flaska.
Ni som har erfarenhet får gärna lämna åsikter och tips

Väl mött!

OPs - är inte detta lika OT som tråden om bolån? Eller om Premier League? Eller om... :)
 
Toppen