Senaste nytt

Köpa lounge-access, Menzies eller SAS Lounge?

Henrik_B

Medlem
Håller med Senator. Menzies och SAS-loungerna är ok om man vill dra sig undan en stund, men jag skulle istället sätta mig i baren. Den bredvid Starbucks ser trevlig ut.
 

gdaily

Medlem
Den enda loungen jag kan tänka mig att betala mig in på vid Arlanda är loungen i T2.

Är det någon av er som har Dinerskort? I så fall kommer han in gratis på Menzines (man får ett loungebesök per 10k spend året innan). Vet inte om han gan gästa in en polare på samma sätt.
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon av er som har Dinerskort? I så fall kommer han in gratis på Menzines (man får ett loungebesök per 10k spend året innan). Vet inte om han gan gästa in en polare på samma sätt.
Fria loungebesök med svenskt Diners gäller ej för gäst även om man har flera fria loungebesök tillgodo.
 

telelina

Medlem
Jag skulle ALLA gånger välja SAS om det är Menzies T5 vi pratar om. Den är urtrist & har dåligt utbud av mat/snacks & dryck.

Men för övrigt instämmer jag i att ni får mer för pengarna i någon bar. Och ni har ju redan sällskap av varandra så ni behöver inte loungen för att träffa BCare, det är väldigt trevligt när man reser själv. :)

Om ni haft en lång mellanlandning i Köpenhamn hade det varit en bra idé att köpa sig in på SAS loungen, bättre mat & öl på flaska.
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan behöver man verkligen gå till loungen på ARN? Varken SAS eller Menzies loungerna är mycket att hänga i julgranen och har man en timme att slå ihjäl skulle Starbucks vara ett bättre och billigare ställe att spendera tiden på.
 
Menzies T5 lounge är fruktansvärd.
Välj SAS loungen instället. att sitta på en bar med massa mummel omkring är inte värt det heller.
Om ni är inne i SAS loungen så är det ju free flow vin och öl vilket är värt priset samt fri wifii, och trevligt sällskap med tidningar, etc.
 

Storsteffe

Medlem
Menzies T5 lounge är fruktansvärd.
Välj SAS loungen instället. att sitta på en bar med massa mummel omkring är inte värt det heller.
Om ni är inne i SAS loungen så är det ju free flow vin och öl vilket är värt priset samt fri wifii, och trevligt sällskap med tidningar, etc.
Beror tydligen vilken Menzies man går till, executive vid F är bättre än SAS business, där är free flow öl,vin och ett basutbud av sprit efter 11 och betydligt mysigare. Nu har jag iofs inte varit där sen BA bytte terminal så det kan ju ha hänt en del.
 
Toppen