Senaste nytt

Köpa lounge-access, Menzies eller SAS Lounge?

Markus787

Medlem
Hej!

Precis som många andra kunde jag inte låta bli att köpa en resa under SAS superbilliga kampanj i helgen. Jag och min bror samt en vän slog till på ARN-CPH-NRT.

För att komma till sak så funderar vi på att besöka någon lounge innan avgång. Tyvärr är vi alla på EB-Basic (Brons?) vilket gör att vi planerar att "köpa oss in".

Min fråga, vilken av loungerna angivna i rubriken är mest värd att besöka? Två utav oss har EB-poäng att köpa oss in med och den tredje personen planerar att betala i pengar för att komma in.
Är det ofta fullt eller borde det vara lugnt att köpa sig in? Vi åker 9 april, med avgång 13.00 från ARN.

Tack på förhand!
 

Thornado

Medlem
Har inte testat Menzies lounge, så har inget bra svar på er fråga, men ett alternativ (åtminstone för personen som tänkt betala med pengar) är ju att försöka göra OptionTown till Plus istället. Det är ju definitivt dyrare än att betala in sig i loungen, men går uppgraderingen igenom så får ni ju lounge-access och dessutom bättre ombordkomfort och mer Eurobonuspoäng.
(Dock antar jag väl tyvärr att man isf bara får tillgång till loungen på CPH och inte på Arlanda då det är CPH-NRT som blir uppgraderad till Plus.)
 

Dr. Miles

Expert
Personligen skulle jag välja lounge i Köpenhamn före på den på Arlanda men,
Vi åker 9 april, med avgång 13.00 från ARN.
om du menar SK1423 så har du bara en timme i Köpenhamn. I så fall det är inte värt att betala för så kort tid.

SK1423
Stockholm/ARN 1335 - Copenhagen/CPH 1445

SK983
Copenhagen/CPH 1545 - Tokyo/NRT 0935+1

SAS Lounge (f. d. SAS Business Lounge) på Arlanda brukar inte vara full de gångerna jag har varit.
 

Markus787

Medlem
Tack för svar, givetvis är det SK1423 jag syftar på!
Pga det korta stoppet i CPH är inte lounge där aktuellt, utan det är på ARN som det gäller.
Kan jag köpa in min kompis med mina EB-poäng?
 

Senator

Moderator
Ni kan köpa en bra macka och några öl på Arlanda för det SAS skall ha för besök i loungen :) Lägg pengarna på det är mitt tips..
 

Storsteffe

Medlem
Menzies business loungen har jag aldrig provat men executive på F-piren är i min mening bättre än SAS business loungen men ligger ju lite off förmodligen för er. Jag skulle i vilket fall hoppa över loungen och följa Senator råd.
 

FF#1

Medlem
Det finns massor av kreditkort som gör det möjligt att köpa in sig i Mezinez loungen för bra pris, tex Nordea Visa gold, olika amex mm.
Har för mig att jag betalade 90 kr med amex sist jag var där innan jag skaffade ett Priority pass för nått år sen.
Det känndes prisvärt i alla fall, men till fullpris så följ Senators tips.
 
Last edited:

Storsteffe

Medlem
Det finns massor av kreditkort som gör det möjligt att köpa in sig i Mezinez loungen för bra pris, tex Nordea Visa gold, olika amex mm.
Har för mig att jag betalade 90 kr med amex sist jag var där innan jag skaffade ett Priority pass för nått år sen.
Det känndes prisvärt i alla fall, men till fullpris så följ Senators tips.
Stämmer det, hade glömt bort att jag betalade in barnen för en mindre summa i höstas.
 

Markus787

Medlem
Tack! Läste mig till att jag med SEB Visa kommer in för 130kr på båda menzies. Får se hur det slutar men stort tack än en gång!
 
Toppen