Senaste nytt

Köpa iPhone 8 eller X i USA - för-/nackdelar?

agehall

Medlem
Jo, men frågan är rätt meningslös om den inte tolkas som ”vad kan gå snett”. Rent tekniskt fungerar telefonerna ju utan problem (det har vi konstaterat varenda gång det släppts en ny iPhone) men problemet är hur garantin hanteras då det inte är världsgaranti på iPhones.
 

ErikLi

Medlem
verkar som om både 1865 och 1901 säljs i SE, finns det någon fördel med någon av dom eller kvittar det för en stockholmare?
 

M.K

Medlem
Köpte precis nya Xr här i NYC. De kör en kampanj där de betalar bra för din gamla lur. Efter trade-in av min tre år gamla sexa blev det en Xr 128gb med skal för en kostnad av bara knappt 6300 sek. Ca 10600 sek hemma i Sverige utan inbyte, (& snart ännu mer med kopieringsavgift-sick) så ett bra tips jag ger er om ni har möjlighet trots dollarkursen!

Annars så märks det verkligen att sek kollapsat. Slut på *5 hotell och finkrogar för mig här. Känns väldigt ovärt, men har det kanon ändå fast med enklare alternativ.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Köpte precis nya Xr här i NYC. De kör en kampanj där de betalar bra för din gamla lur. Efter trade-in av min tre år gamla sexa blev det en Xr 128gb med skal för en kostnad av bara knappt 6300 sek. Ca 10600 sek hemma i Sverige utan inbyte, (& snart ännu mer med kopieringsavgift-sick) så ett bra tips jag ger er om ni har möjlighet trots dollarkursen!

Det blir onekligen faktiskt billigare även efter att du gått på rött och betalat moms osv när du kommer hem (för det gör du, eller hur? :p) men hur mycket av det var pris som skrevs ner pga trade in?
 

M.K

Medlem
$200. Tekniskt sett har jag ju uppgraderat så känner inget behov av att gå på rött :D $697 slutade notan på.
 

mha321

Medlem
$200. Tekniskt sett har jag ju uppgraderat så känner inget behov av att gå på rött :D $697 slutade notan på.
Haha. Det vore nästan kul att höra kommentarerna till en sådan förklaring :) sannolikheten att åka fast är säkert i princip noll dock, naturligtvis.
 

Kebalibre

Medlem
Lånar tråden, fast för iPhone 11 Pro.Har förstått att det finns olika modeller i världen med stöd för olika frekvensband men har inte satt mig in i detta.
Är det någon tekniskt bevandrad person här som kan svara på om det finns några tekniska nackdelar med att köpa telefonen i USA?
Har läst att det eventuellt kan vara problem med garantier men det tror jag att kan leva med och jag är även medveten om att man ska betala moms vid införsel.
 

ekf

Medlem
Lånar tråden, fast för iPhone 11 Pro.Har förstått att det finns olika modeller i världen med stöd för olika frekvensband men har inte satt mig in i detta.
Är det någon tekniskt bevandrad person här som kan svara på om det finns några tekniska nackdelar med att köpa telefonen i USA?
Har läst att det eventuellt kan vara problem med garantier men det tror jag att kan leva med och jag är även medveten om att man ska betala moms vid införsel.
Det som skiljer brukar vara vilka cellulära frekvenser/band som finns tillgängliga. Se Apples sida för vad som gäller för respektive modellnummer, och vilka marknader de säljer dem på: iPhone - View countries with supported LTE networks - Apple
 
Toppen