Senaste nytt

Köpa en klocka utan eller med MOMS i Schweiz

Dr. Miles

Expert
Jag är låååångt ifrån att köpa dyra klockor, men är det inte mer riskabelt (att bli lurad t ex) att köpa dyra klockor i Asien än i Schweiz?
 

EBGGOT

Medlem
Jag är låååångt ifrån att köpa dyra klockor, men är det inte mer riskabelt (att bli lurad t ex) att köpa dyra klockor i Asien än i Schweiz?

Jag tror billigast köper man dem i Bangkok, ut med Silom road .... och försäljarna intygar att det är "no copies . real rolex"!!!!
 

andreijas

Medlem
Tack för tipset. Min väninna gjorde så att hon köpte sin Rolex exl. MOMS och när hon landade till CPH var det polisen och tullen utanför SK planet och väntade henne. Det var så att Rolex butiken hade informerat hennes info till Tullen i CPH. För henne blev trots detta ca 25% billigare än att köpt i CPH. Hon betalade tullen + MOMS med sitt SAS Diners så fick några tusen extra poäng till SAS EB konto också.

Varför gör butikerna såhär, har de några skylldigheter att göra det? tycker det luktar bad will lång väg...
 

Glenn E

Medlem
Om man köper klockan i en etablerad butik är det ingen fara att köpa den i Asien. Jag skulle kanske däremot vara försiktig med att serva den där förutom Singapore och Hong Kong. Hong Kong borde vara prisvärt nu i och med att HKD är bunden till USD och därför ganska svag.
 

Homer

Medlem
Men om man reser med en kompis som ska till en helt annan destination med ungefär samtidig avgång.
Efter man passerat tullen och fått pengarna så ger man klockan till honom, vid ankomst när tull-gestapo slår till så finns ju klockan inte ens på planet, då säger man bara "ajdå jag måste ha tappen den, kanske när jag jag var på toaletten"
Under tiden anländer kompisen till en helt annan plats med klockan i säkert förvar.
 
Toppen