Senaste nytt

Köpa BMI miles till BAEC?

doc

Medlem
Jag startade ett konto i BMI Diamond club så att jag skulle få 1000 miles. Dessa kan jag nu, om jag förstått saken rätt, föra över till BAEC från och med juli. Jag kan ju också köpa 24 000 miles för 255 GBP (2800 kr). Kan jag sedan föra över dessa till BAEC också? De är ju mycket billigare än att köpa 24 000 Avios för 459 € (4140 SEK)!
 

Dr. Miles

Expert
Jag startade ett konto i BMI Diamond club så att jag skulle få 1000 miles. Dessa kan jag nu, om jag förstått saken rätt, föra över till BAEC från och med juli. Jag kan ju också köpa 24 000 miles för 255 GBP (2800 kr). Kan jag sedan föra över dessa till BAEC också? De är ju mycket billigare än att köpa 24 000 Avios för 459 € (4140 SEK)!

Förr stod det att man kunde få 1.000 destination miles vid registrering av nytt konto. Men idag hittar jag inte informaiton om 1.000 bonus. :confused:
Join Now
 

doc

Medlem
Jo, jag hittar inte heller information om detta. Men jag skapade kontot för ett tag sedan, så jag har redan fått 1000 destination miles. Nu är bara frågan om jag kan köpa miles där för att sedan föra över dem till Avios, då det är billigare per mile och att det borde innebära att jag i praktiken kan köpa dubbla mängden Avios om jag skulle vilja.
 

Dr. Miles

Expert
Om det får att registrera Family membership fortfarande, kan man köpa miles på din familjs konto och du kan använda dem senare.
 

Dr. Miles

Expert
Passa på att boka hotell via flybmi.com (Expedia affiliate).
Man tjanar mellan 500-1.000 destination miles per natt.

Hotels | Fly bmi

bmi Hotels

Earn up to 1,250 miles per night when you book your hotel and flight with flybmi.com. bmi offers a full range of worldwide hotels, from small independents to luxury 5-star.

Hotel GradeMiles Earned Per NightMiles Earned For Package
2-Star Hotel or Below0 Miles0 Miles
3-Star Hotel500 Miles750 Miles
4-Star Hotel750 Miles1,000 Miles
5-Star Hotel1,000 Miles1,250 Miles
 

JensE

Medlem
Jag passade på att köpa 24k miles på bmi. Skadar aldrig att toppa upp kontot lite för 2-4-1 F reward :)
 

Homer

Medlem
Passa på att boka hotell via flybmi.com (Expedia affiliate).
Man tjanar mellan 500-1.000 destination miles per natt.

Hotels | Fly bmi

Det där är borta nu
From 14 June, you will no longer be able to earn destinations miles with bmi Hotels
https://www.flybmi.com/bmi/en-gb/loyalty-programmes/diamond-club/earning-miles/hotels.aspx

Men man tjänar fortfarande 1000 miles/Avios per NATT med Hilton när man bokar på vanligt sätt
att jämföra med 500 per vistelse med BAEC och 750 med IB+
 

Homer

Medlem

tourist

Medlem
Testade och ja det fungerar men det tog 7 (sju) veckor innan poängen kom in på kontot.

Miles HHonors->BMI brukar föras över en gång per månad, så beroende på vilka datum man har bott på hotellet kan det ta ganska lång tid, men 7 veckor låter ju mycket. Mina julinätter kom in i mitten av augusti.
 
Toppen