Senaste nytt

Köp British Airways Avios få 50% på köpet

Hej!

British Airways kör en kampanj där du kan köpa AVIOS och få 50% extra vid ditt köp. Du kan som mest köpa 200,000 Avios och får då 100,000 extra.

Purchase or gift Avios

Erbjudandet gäller fram till 21 maj 2019.


Jag har kollat lite och att köpa Avios är inte så dyrt. Speciellt med denna Kampanj. Du kan köpa lite drygt 200,000 Avios för 50,000kr.
Med dessa om jag förstått award-charten korrekt kan du få rätt fina first class resor inom Asien.

Du kan flyga med Malaysian Airlines i First (Business Suite) mellan Tokyo och Malaysia för 50000 Avios. Du kan flyga i first med Cathay Pacific mellan Hong Kong till Taipei för 18000 Avios.
Det går säkert att hitta massa fler roliga resor.

Min fråga är, tycker ni detta är värde?

Jag leker med min tanke att flyga till Asien och vara där i 2 - 3 månader. Flyga runt i first/business med hjälp av Avios.
Eller är de så att det kommer vara galet höga "bränslekostnader" mm?

Frågan är... Är det värt att nyttja denna kampanj?
 

Homer

Medlem
Till att börja med så ändras priserna med partners om 3 veckor
https://www.businessclass.se/forum/threads/british-airways-executive-clubs-award-på-partnerflygbolag-kommer-att-ändras-fr-o-m-2019-may-30.96562/


Om du ändå tycker det är det är köpvärt kan du köpa lika mycket via Iberia och flytta över till BAEC
(detta har gått ut men erbjudandena kommer rätt ofta)
Iberia Plus fram till 24. april: +50 % mera Avios vid poängköp | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Är Iberia billigare vad gäller inköp av poäng?

Tack för tråden vad gäller poängändringen.
Kan nog vara till fördel att vänta på det innan man köper på sig massa poäng.

Vet du hur det ser ut med bränslekostnader och ev. skatter för intra aasien flygningar bokade med Avios?
 

Homer

Medlem
Är Iberia billigare vad gäller inköp av poäng?

Tack för tråden vad gäller poängändringen.
Kan nog vara till fördel att vänta på det innan man köper på sig massa poäng.

Vet du hur det ser ut med bränslekostnader och ev. skatter för intra aasien flygningar bokade med Avios?

Priserna brukar vara ungefär samma, kan variera beroende på valutakurs €/£

[Tips] Bra sätt att göra av med Avios | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bästa användandet av avios till premiumkabiner i Asien? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
[Tips] använda Avios och undvika bränsletillägg | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
[Tricks] Överföra Avios från IB Plus till BAEC | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen