Senaste nytt

Köln-Frankfurt. Deutsche Bahn AG operates flight LH 36XX. Poänggrundande?

olo

Medlem
Om jag kör med Köln-tricket på väg till Frankfurt, innebär det att jag som *G får "ankomstlounge" på Frankfurt?

Jag har ju trots allt en connection från Frankfurt...
 

johan_fbg

Medlem
Kommer ta Air Rail FRA – QKL på tisdag, med utresa från GOT. På Lufthansa (och DB:s) hemsida hänvisar man till Check-in där man kan (måste?) checka in och skriva ut biljetterna hemma. Den sidan känner däremot inte igen varken mitt PNR eller mitt e-biljettnummer. Enligt en Lufthansa rep på deras kundtjänst ska jag använda samma det boardingkortet jag fått när jag checkar in online på flygresan. Men en snabb googling visar att det inte alltid verkar stämma. Supporten hos AccesRail vill inte hjälpa mig eftersom det är Deutsche Bahn som kör tåget...?

Någon här med erfarenhet?
 

Airman

Medlem
Har visserligen inte testat själv på sistone, men normalt sett ska det inte vara några problem. Vid ankomst (med flyg) till FRA hämtar du bara ut ditt bagage i AirRail-terminalen. Sen kan ingen tvinga dig att gå till tåget.

Jag har bokat resa nästa vecka från Arlanda till Köln (via Frankfurt) men skall stiga av i Frankfurt med incheckat bagage och avser ej åka till Köln. Måste jag alltså hämta ut mitt incheckade bagage på "AirRailterminalen"?

Lite nybörjarfråga, men: Kan man be dem att bara checka in till FRA för att man vill komma åt bagaget medan man väntar på nästa departure? Är det ovanligt/omöjligt att göra så?
 
Last edited:

olo

Medlem
Lite nybörjarfråga, men: Kan man be dem att bara checka in till FRA för att man vill komma åt bagaget medan man väntar på nästa departure?
Vad skulle syftet vara? Du får ju ändå bära väskan själv på tåget. ;)
Det är ungefär som att du skulle vilja få väskan på band 1 istället för band 4.
Hämta väskan på Flyrail-terminalen istället.
 

Airman

Medlem
Vad skulle syftet vara? Du får ju ändå bära väskan själv på tåget. ;)
Det är ungefär som att du skulle vilja få väskan på band 1 istället för band 4.
Hämta väskan på Flyrail-terminalen istället.

Haha, tror jag totalt misstolkade informationen innan! :oops: Alltså att man måste gå till nån disk vid AirRail och begära ut väskorna, vilket hade varit jobbigt. Tack för informationen! :)
 

FF#1

Medlem
Någon som är uppdaterad, får man fortfarande Eurobonus poäng om man bokar flygresa med Lufthansa där det är ett segment med tåg?
får man mer poäng om det är höga bokningsklasser eller är det fix intjäning?
 

Airman

Medlem
Någon som är uppdaterad, får man fortfarande Eurobonus poäng om man bokar flygresa med Lufthansa där det är ett segment med tåg?
får man mer poäng om det är höga bokningsklasser eller är det fix intjäning?

Jag fick 125 poäng extra per enkel tågresa. Då hade jag billigast möjliga ekonomibiljett med incheckat bagage. Arlanda - Frankfurt - Cologne
 
Toppen